تغییر مالکیت ۸۵۸ میلیون ورقه بهادار در فرابورس

معاملات فرابورس در ششمین روز از بهمن‌ماه ۹۷ با تغییر مالکیت ۸۵۸ میلیون ورقه بهادار در بیش از ۱۲۸ هزار دفعه مبادلاتی پیگیری شد که ارزش این داد و ستدها ۳ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال بود.
کد خبر : ۹۶۳۲۷
فرابورس

به گزارش ایبِنا، شاخص کل نیز با ۱۷.۷ واحد افت در سطح یک هزار و ۹۶۲ واحدی قرار گرفت که عمده بار منفی بر این نماگر از جانب نمادهای «ذوب»، «دماوند»، «زاگرس»، «مارون»، «هرمز» و «شاوان» تا سطح حداکثر ۶.۷ واحد رقم خورد.


نماد شرکت سهامی ذوب‌آهن با جابه جایی ۱۴۴ میلیون سهم به ارزش ۲۱۱ میلیارد ریال در حالی که بشترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد، به عنوان پربازدیدترین نماد معاملاتی نیز شناخته شد.


امروز در جریان معاملاتی که در بازارهای فرابورسی انجام می‌شد نماد معاملاتی سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، شرکت عمران و توسعه شاهد، سرمایه گذاری اعتلاء البرز، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار و پتروشیمی فارابی به دلایل مختلفی از جمله افشای اطلاعات با اهمیت، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، نوسان قیمت بیش از ۵۰ درصد در نماد اصلی و ... متوقف شدند.


در سمت مقابل نیز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های بانک قرض الحسنه رسالت، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، سرمایه‌گذاری پارس آریان و شیر پاستوریزه پگاه گلستان بودیم. در پایان معاملات امروز در حالی که دو نماد «مفاخر» و «اعتلا» با بیشترین رشد قیمت پایانی روبه‌رو شدند، نمادهای «دماوند» و «سدبیر» بالاترین افت قیمتی را تجربه کردند.


در بازار ابزارهای نوین مالی نیز که به تازگی یک سری اسناد اسناد خزانه جدید در تابلو اوراق بدهی این بازار عرضه شده است، نرخ موثر بازده تا سررسید این اوراق (YTM) امروز در بازه ۱۹.۲۵ تا ۲۳.۵۳ درصد قرار گرفت که کمترین نرخ به «اخزا ۷۱۲» و با قیمت معامله ۹۰۵ هزار ریال و بیشترین نرخ YTM به «اخزا ۷۱۱» با تاریخ سررسید ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ اختصاص داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر