ریزش ۱۶۰۰ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش بیش از ۱۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۱۶۰ هزار و ۷۹۷ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۹۶۳۷۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۱۶۷۹) واحد افت معادل (۱.۰۳) درصد به ۱۶۰ هزار ۷۹۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۴۸۶) واحد کاهش معادل (۱.۰۳) درصد به ۴۶ هزار ۶۱۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۰ واحد رشد معادل ۰.۱۰ درصد به ۲۹ هزار و ۵۱۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۱ واحد افزایش، معادل ۰.۱۰ درصد به ۲۰ هزار و ۷۴۶ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۵۴۲) واحد ریزش، معادل (۰.۸۷) درصد به ۱۷۶ هزار و ۲۰۶ واحد، شاخص بازار اول با (۱۳۱۲) واحد افت معادل (۱.۰۸) درصد به ۱۱۹ هزار و ۷۸۸ واحد و شاخص بازار دوم با (۲۹۸۴) واحد ریزش معادل (۰.۹۴) درصد، به ۳۱۳ هزار و ۹۴۳ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر جزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۵ نماد «فولاد با (۲۵۶) واحد، پارسان با (۱۶۷) واحد، فارس با (۱۱۰) واحد، شبندر با (۱۰۹) واحد و کگل با (۹۹) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری همه شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «وسایل ارتباطی با ۱۴۲ واحد رشد معادل ۴.۸۳ درصد به ۳ هزار و ۸۹ واحد، انتشار و چاپ با ۱۵۹۰۴ واحد افزایش معادل ۴.۷۴ درصد به ۳۵۱ هزار و ۶۲۲ واحد، فنی مهندسی با (۲۶) واحد افت معادل (۲.۲۷) درصد به یک هزار و ۱۲۱ واحد، زراعت با (۳۴۱) واحد کاهش معادل (۲.۴۲) درصد به ۱۳ هزار و ۷۷۳ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۷) واحد افت، معادل (۳.۳۹) درصد به ۲۲۴ واحد، محصولات کاغذ با (۱۲۱۰) واحد ریزش معادل (۳.۳۰) درصد به ۳۲ هزار و ۱۲۲ واحد، محصولات چوبی با (۷۸۲۵) واحد کاهش معادل (۴۲) درصد به ۱۸۷ هزار و ۵۷۶ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «دپارس، چکاران، فروس، پدرخش، کسرام، غگرجی و ددام» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کماسه، فجام، خاذین، کاوه، خگستر، دعبید و خزامیا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «عمران و توسعه شاهد، سپرده‌گذاری مرکزی، ‌ آساسیر ارس، شیر و گشت زاگرس شهر کرد، بیمه کوثر، صنایع کاغذسازی کاوه، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، صنعتی مینو، سرمایه‌گذاری شاهد» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «توسعه اقتصادی آرین، صنعتی مینو، سیمان تهران، شیر پگاه آذربایجان شرقی، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، حق تقدم استفاده نشده سیمان قائم، پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون» متوقف شدند.


به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۰۶ هزار و ۸۲۵ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر