09 بهمن 1397 - 09:05

هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت آغاز به کار کرد

هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با حضور مقامات ارشد بانکی و اقتصادی آغاز به کار کرد.
کد خبر : ۹۶۳۸۹
همایش

 به گزارش ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی، علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی، ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، برت کینگ آینده‌پژوه و نظریه پرداز، کارستن بارچ معاون مدرسه اقتصاد مونیخ، مهدی عبادی دبیر انجمن فین‌تک ایران، سهیل نیکزاد عضو هیئت مدیره انجمن بلاک‌چین و نیما امیرشکاری مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی از سخنرانان اصلی این همایش هستند.


«فناوری زنجیره بلوک و دفاتر توزیع‌شده»، «رمز ارزها»، «سامانه‌های پرداخت جایگزین»، «فناوری‌های مالی، پرداخت و بانکداری باز»، «تقلب، پولشویی، کلاهبرداری و روش‌های مقابله با آن» و« تحول دیجیتال» ۶ محور اصلی همایش هشتم در نظر گرفته شده است.


همچنین «تبیین و بررسی روندهای صنعت بانکداری و پرداخت با استفاده از فناوری‌ بلاک‌چین»، «تبیین و بررسی کلان روندهای بین‌المللی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت»، «تبیین و بررسی تحولات ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات با فناوری بلاک‌چین»، «بررسی و تبیین موانع و چالش‌های پیش‌روی صنعت بانکداری و پرداخت»، «تبیین و بررسی تحولات ایجاد شده در حوزه ارز رمزها»، «تببین و بررسی فضای جدید کسب و کار مالی» اهداف همایش بانکداری الکترونیک در هشتمین دوره است.


در کنار همایش، نمایشگاه تخصصی جهت معرفی دستاوردهای سـازمان‌های ارائه‌کننده خدمات بانکی کشور در حوزه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه علاوه بر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، شرکت‌هایی که در زمینه ارائه خدمات بانکی فعالیت دارند جهت معرفی خدمات، محصولات و توانمندی‌های خود حضور خواهند داشت.


انتخاب بانک‌ها و شرکت‌های برتر و نوآور یکی از فعالیت‌های جنبی همایش ‌سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت است که این مهم در قالب جشنواره‌ها و مسابقات مختلف و با رعایت سه معیار نوآورانه‌بودن، کاربردی بودن و سودآوری بالقوه در دستور کار همایش قرار دارد. امسال نیز جشنواره دکتر نوربخش همانند سال گذشته در هفت بخش: ۱.سامانه های ملی ۲.سامانه‌های درون بانکی ۳.سامانه‌های مشتریان ۴.امنیت در شبکه زیرساخت ۵.سخت‌افزار و تجهیزات ۶.پلتفرم ۷.مسئولیت‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.


هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ۹ و ۱۰ بهمن توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر