تغییر سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان

موسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد بانک‌های مرکزی بزرگ جهان در سال جاری میلادی سیاست‌های پولی خود را تنزل می‌دهند.
کد خبر : ۹۶۴۰۱
فدرال رزرو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، موسسه اعتبار سنجی مودیز آمریکا اعلام کرد که شرایط اقتصاد جهانی به گونه ای است که انتظارات از بانک های مرکزی بزرگ جهان برای سفت و سخت شدن سیاست های پولی کاهش می دهد.


در همین حال مودیز اعلام کرد احتمالا رزرو بانک آمریکا در سال جاری میلادی نرخ بهره را دو بار افزایش دهد؛ در حالی که پیش از انتظار می رفت نرخ بهره در آمریکا ۳ تا ۴ مرتبه در سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش پیدا کند.


همچنین بانک مرکزی اروپا هم افزایش نرخ بهره را تا ۲۰۲۰ میلادی به تعویق خواهد انداخت. مودیز اعلام کرد که با توجه به سرعت کُند توسعه اقتصادی در اقتصادی های بزرگ جهان و تعادل ریسک ها که میل نزولی دارند، سه بانک مرکزی بزرگ جهان یعنی فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی اروپا و بانک ژاپن سیاست محتاطانه ای را در پیش گرفته اند و با دقت در حال رصد اوضاع اقتصادی هستند.


این موسسه اعتبارسنجی به بلاتکلیفی ها از جمله مذاکرات تجاری آمریکا و چین، روند کُند اقتصادی چین و تغییر نگرش سرمایه گذاران به بازار اشاره کرد. همچنین تعطیلی طولانی مدت دولت آمریکا که اخیرا به پایان رسیده، حفره هایی در آمارهای اقتصادی ایجاد خواهد کرد.


همچنین در اروپا آمار ضعیف اقتصادی بویژه آمار غیر منتظره آلمان، فرانسه و ایتالیا نگران کننده است و تورم هسته ای در اروپا پایین تر از نرخ هدف گذاری بانک مرکزی اروپا است. بر پایه این گزارش، مودیز اعلام کرد چشم انداز تورم بانک ژاپن به گونه ای است که هیچ سیاست پولی سفت و سختی در سال جاری و آینده میلادی از سوی بانک مرکزی این کشور انتظار نمی رود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها