آمریکا اتحادیه اروپا را در صورت راه‌اندازی SPV تهدید کرد

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: کاخ سفید اتحادیه اروپا را در صورت دور زدن تحریم‌ها علیه ایران سیلی سنگین می زند.
کد خبر : ۹۶۴۳۰
تحریم

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامی از او برده نشود گفت: اگر اتحادیه اروپا به دنبال دور زدن تحریم های واشنگتن علیه ایران باشد، کاخ سفید اتحادیه اروپا را با سیلی سنگینی جریمه خواهد کرد.  


به گفته این مقام آمریکایی، ایالات متحده تحریم های ضد ایرانی را به طور کامل اجرا خواهد کرد و هر کسی را که به دنبال تخریب آن باشد را مسئول می داند. این اظهارات دولت آمریکا به دنبال سخنان سخنگوی سیاست خارجه اتحادیه در مورد آماده سازی به منظور ایجاد جایگزین نظام مالی بین تهران و بروکسل است که گفته شده بود در مرحله پیشرفته است و چگونگی اجرای آن به زودی اعلام خواهد شد.


این سیستم بخشی از تلاش اتحادیه اروپا برای ایجاد وسیله ویژه پرداخت موسوم به SPV است که در سپتامبر ۲۰۱۸ پیشنهاد داده شد که به شرکت های اروپایی اجازه تجارت با تهران را بدون تهدید از سوی تحریم های آمریکا را می دهد.


انتظار می رود این سیستم مالی جایگزین سوئیفت شود که دسترسی بانک های ایرانی را به این سامانه قطع کرده است. البته پیش از این واشنگتن نسبت به ایجاد هر جایگزینی که از محدودیت های آمریکا علیه ایران تبعیت نکند، هشدار داده بود و کشورهای اجرا کننده را تهدید به وضع تحریم های ثانوی کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر