09 بهمن 1397 - 11:12

دیواندری: واقعیت‌های بلاک‌چین را باید پذیرفت

دبیر هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت عنوان کرد: واقعیت‌های بلاک چین را باید پذیرفت.
کد خبر : ۹۶۴۵۳
پنل

به گزارش خبرنگار ایبنا، علی دیواندری امروز در میزگرد فرصت ها و چالش های کسب و کارهای نوپا، اعلام کرد: واقعیت هایی که بلاک چین و تحولاتی که ایجاد می کند آن را درک کنیم و ببینیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است و بسیار تلخ و دردآور است که نهادهای بزرگ ما تحت تاثیر قرار می گیرد.


دبیر هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: بانک مرکزی از دو جهت به این موضوع ورود پیدا کرده است. ابتدا بحث تعیین تکلیف این حوزه است و کسب و کار بانکی با این انقلاب تحت تاثیر قرار می گیرد که موضوع نظارت بر سیاست گذاری بانک مرکزی در این مسئله ویژه و مهم است.


وی افزود: همچنین خود پول و کارکردهای آن نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و به همین دلیل بانک مرکزی نمی تواند  در این بازی وجود نداشته باشد و موضوع دوم فعالین این حوزه هستند و استارتاپ های زیادی که در این حوزه فعال هستند و فین تک ها که نقش تعیین کننده ای را بازی می کنند.


دیواندری تصریح کرد: بانک مرکزی مقررات گذار این مسئله است و از این جهت باید به استقبال این تغییرات رفت و باید راجع به آن فکر کرد و بانک مرکزی اثبات کرده که نگرانی ندارد، وارد موضوع می شود، بحث می کند و از تغییرات استقبال می کند. در زمینه فین تک حرکت های متعددی آغاز شده که مورد حمایت بانک مرکزی قرار گرفته است.


پذیرش فناوری های جدید


علی دیواندری در ادامه مباحث پنل فرصت ها و چالش های کسب و کارهای نوپا درباره  این که آیا ساختار دولتی ما آماده این است که انقلاب بلاک چین را جدی بگیرد گفت : اتفاقی که در حال حاضر رخ داده و فناوری های جدید ظهور پیدا کرده اند این است که همه باید فناوری های جدید را بپذیرند و از آن استقبال کنند. از سویی دیگر امنیت و ثبات هم یکی از مسائل مهم این حوزه است و در کنار آن باید با نوآوری ها هم به صورت کامل و جدی برخورد شود.


همگام سازی تکمیلی


دبیر هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: باید پذیرفت که سیستم های پرداخت و مالی نیاز است که با واقعیت های فعلی همگام سازی کنند و یکی چالش های بزرگ بانکی این است که باید با تحولات این حوزه کنار بیایند و البته در خیلی از بانک ها این اتفاق رخ داده است و این تحول می تواند جزییات و تنوع خدمات زیادی را برای مشتریان ایجاد کنند. دیواندری اضافه کرد: استارت آپ های می تواند مکمل های خوبی برای خدمات فعلی باشند و کارهای بزرگی انجام دهند و در سیستم پرداخت کشور تاثیر گذار باشند.


وی درباره نتایج خروجی همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و گزارش هایی که منتشر می شود و تاثیر گذاری آن در حوزه سیستم بانکی گفت : این همایش از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است به طوری که حضور شرکت ها، بانک مرکزی و نهادهای مرتبط باعث می شود تا یک اکوسیستم جدی شکل بگیرد و بسیاری از تحولات و ایده ها از گفت و گو و نشست های این همایش نشات می گیرد که نشان می دهد برگزاری این همایش تاثیرگذاری تحول برانگیز را در پی خواهد داشت.


دبیر هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در ادامه پنل فرصت ها و چالش های کسب و کارهای نوپا اعلام کرد : لازم می دانم از شرکت هایPSP، حوزه آی تی بانک ها و شرکت های خصوصی که در زمینه آی تی فعالیت می کنند چرا که در حال حاضر خدمات و ابزارهایی که وجود دارد با تلاش های این مجموعه ها شکل گرفته است. اگر یک اکوسیستمی به استارتاپ تبدیل می شود معنای آن جایگزینی مجموعه های قبلی نیست و همه در جای خودشان قرار دارند و باید مکمل همدیگر باشند چرا که هر یک از سهم بسزایی برخوردار هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها