09 بهمن 1397 - 13:31

بلاک چین تا سال ۲۰۳۰ به شکوفایی می‌رسد

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک عنوان کرد: بلاک چین تا سال ۲۰۳۰ به شکوفایی خود خواهد رسید.
کد خبر : ۹۶۴۷۱
مهندس ابوطالب نجفی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، ابوطالب نجفی امروز در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با بیان اینکه بلاک چین ضمن ایجاد انقلاب در حوزه مالی و بانکی توانسته به کودتایی در این حوزه بیانجامد گفت: برای درک صحیح از تاثیر بلاک چین باید ۱۰ سالی صبر کنیم زیرا این فناوری آینده نگر است.


وی با تاکید بر اینکه طبق آمار و ارقام موجود وضعیت بلاک چین در سال ۲۰۳۰ مشخص خواهد شد تصریح کرد: بلاک چین فناوری دهه آینده کسب و کار بوده و نحوه پذیرش آن مهم است. نجفی با تاکید بر اینکه در سال های گذشته کسب و کارهای سنتی وجود داشت که با آمدن اینترنت نحوه فعالیت ها، اینترنتی شد، تصریح کرد: اکنون با پیشرفت تکنولوژی، کسب و کارها دیجیتال شده و با هوشمندی و اختیار به فعالیت خود ادامه می دهند.


مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با بیان اینکه در حال حاضر فناوری ها با یکدیگر تعامل دارند، گفت: در حوزه فناوری های نوین بانکی همه چیز اعم از سفارش ها و سرویس ها به صورت خودمختار شده است.


نجفی با تاکید بر اینکه ترکیب سه فناوری اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و بلاک چین توانسته خودمختاری را به فناوری های نوین ببخشد افزود: در حال حاضر یک سری فناوری های دیگر نیز به هوشمند تر شدن این کسب و کارها کمک کرده است.


مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با بیان اینکه بشر در گذشته به شیوه ای متفاوت از اکنون تجارت می کرده و ابزار گوناگونی داشته است، تصریح کرد: در گذشته های دور اعتماد مبتنی بر عامل انسانی بوده اما جلوتر که آمدیم سازمان های رسمی همچون بانک ها، بیمه و وزارتخانه ها بوجود آمده و به عنوان واسطه ارزش، محل اعتماد شدند.


نجفی با تاکید بر اینکه با آمدن اینترنت  سرعت عملیات سازمان هایی که کار واسطه ای داشتند بیشتر شد، افزود: اتفاقی که با انقلاب بلاک چین افتاد اعتماد از سازمان ها و انسان ها به سمت فناوری و کدهای دیجیتال حرکت کرد.


وی با بیان اینکه با تغییرات ایجاد شده در نحوه مکاتبات و همچنین قراردادها، همه چیز در بستر اینترنت حرکت کرد، ادامه داد: در حال حاضر دفتر جهانی (مالی - حسابداری) به وجود می آید که در آن تمام کارها اعم از امورات بانکی، هویتی، مالکیت معنوی و ... در این دفاتر ثبت و ضبط می شود.


نجفی با تاکید  بر اینکه ثبت و ضبط اطلاعات در دفتر جهانی مذکور در یک زمان بسیار کوتاه انجام می شود، گفت: بحث این است که در حال حاضر با این وضعیت بانک ها در کجا قرار می گیرند؟


وی افزود: پیش بینی این است که در سال ۲۰۳۰ یک اقتصاد و یک جامعه قابل برنامه ریزی به وجود می آید و اعتماد بر پایه الگوریتم برقرار شده و ماشین ها همدیگر را مدیریت می کنند. نجفی در ادامه اظهار داشت: بلاک چین می تواند در خدمت مردم باشد و از سوی دیگر کاربردهای متفاوتی در صنایع ایجاد کند.


مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک افزود: بلاک چین یک فرصت است و با توجه به اینکه غیرمتمرکز است امکان ویژه را تشکیل می دهد. از سوی دیگر اگر به سمت غیر متمرکز کردن اطلاعات برویم نظارت های بیشتری را شکل خواهیم داد.


نجفی با بیان اینکه بلاک چین یک فناوری فونداسیونی است و پیاده سازی آن باید آهسته و به تدریج باشد، گفت: با ترکیب بلاک چین با سایر فناوری ها کسب و کارهای خودمختار و مستقل بوجود خواهد آمد.


وی ادامه داد: اگر بخواهیم به بلاک چین در صنعت های مختلف نگاه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که بلاک چین تاثیر بسزایی در تمامی صنعت ها دارد و این موضوع از نظر اقتصادی برای بانک ها مهم است. در این راستا سرویسی که می تواند بیشتر فعال شود انتقال وجه بین الملل است.


مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که بلاک چین آمده تا تمام مشکلات جوامع بشری را حل کند، اما در واقع این طور نیست. وی تصریح کرد: باید بیاندیشیم نقش بانک در دنیای بلاک چین چه خواهد شد. از اینرو ضروری است یک بانک جدید با زیرساخت مشترک غیرانحصاری برای سرویس های مالی و مبتنی بر بلاک چین به وجود آید. همچنین سرمایه گذاری و خروجی هدفمند در هر صنعتی می تواند با کمک بلاک چین شکوفا شود؛ بلاک چین تا سال ۲۰۳۰ به شکوفایی خود خواهد رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر