09 بهمن 1397 - 16:13

جایگاه صنعت پرداخت ارتقا یافته است

معاون توسعه کسب و کار شرکت پرداخت الکترونیک سداد اعلام‌ کرد: در چند سال اخیر صنعت پرداخت با نوآوری به جایگاه ویژه ای دست یافته است.
کد خبر : ۹۶۴۸۰
داودیان

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امیرحسین‌ داودیان درباره وضعیت صنعت پرداخت در سال ۱۳۹۸ گفت : در سال آینده با چهار مدل مواجه هستیم. داودیان اظهار داشت: مدل اول مدل حجم جوها هستند که در صنعت پرداخت فعالیت می کنند و با حجم بزرگی از نقل و انتقالات روبرو هستند.


وی در ادامه گفت: مدل دیگر مدل تجربه آورها هستند که سعی دارند تجربه مشتری در پروسه خرید تعییر بدهند. داودیان درباره سومین مدل گفت: مدل امکانات متنوع آخرین مدلی است که انتظار می رود سال آینده شاهد اجرای آن باشیم : سرویس های زیادی را به مشتریان ارائه می کنند.


وی ادامه داد: مدل سیستم Lock-in آخرین مدلی است که  داودیان درباره آن گفت : در این مدل امنیت و دسترسی به اطلاعات از مهم ترین اهداف آن است. داودیان گفت: یکی از دلایلی که نظام‌پرداخت از نظام بانکی جلوتر رفته این است که مثلا با یک اپلیکیشن موبایلی می توانید از خدمات متنوع ایی استفاده کنید.


همچنین وی اعلام کرد در صنعت پرداخت شناسایی رفتار خرید مشتریان باعث می شود تجربیات ارزشمندی را ایجاد کنند و یک رفتارشناسی مناسبی را شکل دهند.


از سویی، استاد دانشکده برق دانشگاه امیر کبیر نیز در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در خصوص محاسبات شناختی در سیستم بانکی گفت: اصل قضیه در دنیای بانکداری تامین سرمایه است.


محمدباقر منهاج درباره شخصی سازی تسهیلات برای مشتریان گفت: یادگیری ماشین می تواند خدمات بانکی را برای مشتریان شخصی سازی کرد. وی در ادامه گفت: در دنیای حال حاضر اطلاعات و روندها قرار است با سرعت بالا استنتاج ها را به کامپیوتر منتقل کند تا با محاسبات نا محدود، نتایج توسعه ای و کیفی سازی شده حاصل شود.


تحلیل Big Data


منهاج اظهار داشت: در این بستر چندین علوم به صورت رشته ای و پیوسته به هم متصل هستند و با تحلیل Big Data شاهد حجم عظیمی از اطلاعات متنوع در همه زمینه ها هستیم که باید به صورت سازماندهی شده دسته بندی شود.


استاد دانشکده برق دانشگاه امیر کبیر افزود : در حال حاضر با تکنیک های نوین شبکه های عمیق تحت بررسی قرار می گیرند و لزوم رعایت استانداردها بشدت مورد حساسیت قرار دارد.


مدل سازی رفتاری


وی افزود: بانک ها می توانند از طریق مدل سازی رفتاری، قوانین ارایه تسهیلات را به گونه ای اتخاد کنند که مطابق میل مشتریان باشد و در کنار آن اطلاع رسانی به موقع از ریسک های مالی به مشتریان ارائه شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر