09 بهمن 1397 - 16:27

سامانه شاهین شرکت خدمات انفورماتیک رونمایی شد

سامانه شاهین یا پلتفرم بانکداری باز شرکت خدمات انفورماتیک درحاشیه هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت رونمایی شد.
کد خبر : ۹۶۴۸۲
شرکت خدمات انفورماتیک

به گزارش خبرنگار ایبنا، سامانه شاهین نام پلتفرم بانکداری باز شرکت خدمات انفورماتیک و امکانی را فراهم می آورد تا بانکها به این هاب وصل شده و سرویس های خود را در اختیار فین تک ها قرار دهند.


به گفته فرهاد فائز، معاون بازاریابی شرکت خدمات انفورماتیک بیش از یک سال و نیم بر روی این پلتفرم کار شده و درحال حاضر آماده بهره برداری شده است.


وی به ایبنا گفت: احراز هویت در این سامانه دو فاکتوره بوده و همه الزامات امنیتی در آن رعایت شده است. برای بهره برداری از این محصول از استاندارد PSD2 استفاده شده است.


فائز با کامل توصیف محصول رونمایی شده خاطرنشان کرد: یکی از دلایل طولانی شدن فرایند بهره برداری از سامانه شاهین بحث امنیت آن بوده است زیرا که از استانداردهای دو فاکتوره و امضای دیجیتال و ... استفاده شده تا مدیریت ریسک را به حداقل کاهش دهد.


به گفته وی در این پلتفرم می توان برای مبالغ تراکنش های فین تک ها سقف و کف تعیین کرد. از جمله سرویس های این پلتفرم علاوه بر پرداخت، مشاهده صورت حساب، تسهیلات، چک و ... است.


فائز گفت: بسیاری از خدمات بانکی در این پلتفرم مستقر هستند و بانکها و فین تک ها می توانند از آن برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر