10 بهمن 1397 - 08:08
معاون فناوری اطلاعات قوه قضاییه مطرح کرد؛

تهدید تلگرام برطرف شد/ ضرورت استفاده از مزایای رمز ارزها

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه با نظارت‌های انجام شده تهدید تلگرام برطرف شد، گفت: ذات رمز ارزها می‌تواند برای هر کشوری تهدید باشد اما باید از مزایای این فناوری استفاده کنیم.
کد خبر : ۹۶۴۹۲
حمید شهریاری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، در مراسم رونمایی از رمز ارز پیمان بر بستر ققنوس گفت: در آینده‌ای نزدیک گسست و مشکلاتی داریم که باید امروز با چارچوب گذاری و حرکت برای آن برنامه‌ریزی کنیم؛ ایران ۴۰ سال است که تهدید می‌شود و باید برای تهدیدات فناوری‌های نوین برنامه‌ربزی‌های جدی داشت.


معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطر نشان کرد: زنجیره بلوک تلفظ سختی از فناوری بلاک‌چین است و قوه قصاییه نام زنجیره همتایان را برای آن در نظر گرفته است.


شهریاری با اشاره به تلگرام و تهدیدات این پیام رسان خاطر نشان کرد: هم اکنون با نظارت‌های انجام شده و پاک‌ سازی‌ها فضای تهدید تلگرام برطرف شده و ما کف خیابان و ضد انقلاب را از تلگرام حذف کردیم؛ ذات بیت کوین و رمز ارزها می‌تواند برای هر کشوری تهدید باشد ما باید از مزایای آن استفاده کنیم.


معاون فناوری اطلاعات دستگاه قضا درباره رمز ارز تلگرام گفت: حاکمیت از انتشار رمز ارز گرام متعلق به تلگرام نگران شد و حالا باید از این فناوری به نفع اقتصاد کشور برای رفع مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های روبروی کشور و مزایای آن استفاده کنیم.


شهریاری تاکید کرد: یک نگاه نهادی به حوزه رمز ارز داریم که ساز و کار ایجاد شده با نام ققنوس است؛ ما متوجه شده‌ایم که سونامی بلاک‌چین تهدیدی است که نهادهای تاسیسی ما از جمله بانک و سازمان ثبت احوال را مورد حمله قرار می‌دهد و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.


وی ادامه داد: باید به سوی حاکمیت نوین و درک فرصت‌ها و تهدیدها از فناوری زنجیره بلوک حرکت کنیم تا مشکلی ایجاد نشود، اگر این اتفاق رخ ندهد مانند تلگرام می‌شود که بعد از محدودیت‌ها همچنان منتظر پیام رسان ایرانی مشابه آن هستیم که هنوز وجود ندارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر