10 بهمن 1397 - 16:06
قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت مطرح کرد؛

ایجاد زیرساخت‌های استفاده از کارت ملی هوشمند در صنعت بانکی

قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت گفت: باید زیرساخت‌های استفاده از کارت ملی هوشمند در صنعت بانکی و شرکت‌های پرداخت الکترونیک توسط وزارت کشور و سازمان ثبت احوال فراهم شود.
کد خبر : ۹۶۵۳۰
شهیدی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مهدی شهیدی قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت درباره مشکلات بزرگ در بحث کارت‌های بانکی گفت: عمده مشکلات در بحث کارت از گذشته و با وجود عدم اطلاع رسانی و امنیت پایین زیرساخت‌ها ایجاد شده است.


وی ادامه داد: بحث یارانه‌ها و عدم اطلاع بسیاری از شهروندان درباره نحوه استفاده از کارت اعتباری باعث شد تا حجم بزرگی از مشکلات ایجاد شود و کلاهبرداری‌های بسیار زیادی رخ داده است.


شهیدی درباره رمز دوم اظهار داشت: سهولت دریافت رمز دوم از طریق خودپرداز بانک صادر کننده کارت از سال‌های گذشته تا به امروز باعث شده تا در بحث احراز هویت مشکلات متعددی ایجاد شود و کلاهبرداران با سرقت کارت می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. سامانه شاهکار و بسیاری از سامانه‌ها چندین سال است که فعالیت می‌کنند، تک تک نهادهایی که به این ابزارها دسترسی دارند، به بهانه امنیت سعی می‌کنند این ابزار را دست خود بگیرند.


وی با تاکید بر اهمیت کارت ملی هوشمند در زمینه احراز هویت گفت: تعداد بسیار زیادی کارت ملی هوشمند در دسترس مردم است که نصف این میزان با توجه به احراز هویت کامل با اثر انگشت می‌تواند جرایم را به شدت کاهش دهد.


قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت افزود: سامانه شاهکار سامانه با ارزشی است و در اپلیکیشن آپ توانسته تا سطح احراز هویت را بهبود بخشد. وی تاکید کرد: چند وقت پیش کارت‌هایی که اطلاعات آن‌ها لو رفته بود و در دسترس کلاهبرداران قرار گرفته بود، توسط کلاهبرداران سایبری مورد استفاده برای برداشت پول و خالی کردن حساب قرار گرفت.


شهیدی ادامه داد: در برخی کشورها از جمله ترکیه پرسیدن سوال رمز کارت توسط پذیرنده برای پدیرنده کارتخوان زندان به دنبال دارد و مجلس و نهادهای قانونگذار باید برای این مسئله قوانین لازم را اعمال کنند. کجای دنیا با کارت اعتباری خودرو یا خانه خرید می‌کنند که ایرانی‌ها باید بخرند و بعد محدودیت ۵۰ میلیونی اعمال می‌شود که برخی بحث‌هایی نامربوط برای ترس مردم ایجاد می‌کنند.


قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت درباره رمز یکبار مصرف افزود: رمز یکبار مصرف اگر درباره نحوه فعالسازی آن فکر نشود می‌تواند ابزاری برای افزایش کلاهبرداری‌ها باشد؛ به دلیل پیچیدگی فعال سازی ان برای افراد کم سواد به صورت دانشی یا در حوزه بانکی به راحتی کلاهبرداران می‌توانند حساب‌های این افراد را خالی کنند.


وی تصریح کرد: باید زیرساخت‌های استفاده از کارت ملی هوشمند در صنعت بانکی و شرکت‌های پرداخت الکترونیک توسط وزارت کشور و سازمان ثبت احوال فراهم شود. شهیدی با اشاره به دستور رییس کل به شرکت‌های پرداخت الکترونیک اظهار داشت: به دستور رییس کل بانک مرکزی در تمامی شرکت‌های پرداخت الکترونیک، هیچ تراکنشی با ای پی‌های خارجی انجام نمی‌شود و IPG ها فقط آی پی آدرس کاربران ایرانی را مجاز به تراکنش می‌شناسد. اعتقاد دارم باید سرویسی داشته باشیم تا استعلام ای پی‌های ایران را بگیریم و به مشتری بگوییم اگر به VPN متصلید خارج شوید؛ وضعیت فعلی اشتباه است چرا که پیامی به کاربر نشان داده نمی‌شود. انتقال وجه داخل بانک‌های ایران لحظه‌ای است اما در خارج سرعت انتقال پول کم می‌شود، بحث پولشویی و تقلب بررسی می‌شود و باید شاپرک بحث کشف تقلب در دستگاه‌های کارتخوان را بررسی کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها