10 بهمن 1397 - 19:37

برگزیدگان جشنواره مرحوم دکتر نوربخش معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره مرحوم دکتر نوربخش در حاشیه هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت معرفی شدند.
کد خبر : ۹۶۵۴۱
هشتمین همایش بانکداری الکترونیک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در مراسم اختتامیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که با حضور عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار شد، منتخبین جشنواره دکتر نوربخش معرفی شدند.


در بخش انتخاب نوآوری های برتر بانکی و شرکتی شرکت ها و بانک های زیر انتخاب شدند:


در بخش سامانه های درون بانکی، شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین برای سامانه ارزیابی ریسک شرکتی متعلق به علی نوروزی مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران و بانک صادرات ایران برای سامانه تحلیل هزینه و فایده مشتریان به حجت الله صیدی مدیرعامل این بانک تعلق گرفت.


در بخش پلتفرم ها شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا برای پلتفرم تحول دیجیتال فینوتک به حامد قنادپور مدیرعامل این شرکت تعلق گرفت. در بخش سامانه های مشتریان سامانه اینترنت بانک فرایند محور متعلق به شرکت توسعه سامانه های نرافزارهای نگین (توسن) به سید روح الله فاطمی اردکانی مدیرعامل این شرکت تعلق گرفت.


در همین بخش بانک ملی ایران نیز برای سامانه رمز یکبار مصرف ۶۰ حایر رتبه برتر شناخته شد و مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری های نوین این بانک جایزه این بخش را دریافت کرد.


در بخش سامانه های ملی شرکت خدمات انفورماتیک برای سامانه پرداخت های نظام مند دوره ای(سپند)  برتر شناخته شد و جایزه این بخش به ابوطالب نجفی مدیرعامل این شرکت اهدا شد.


در بخش امنیت و زیرساخت شرکت مهندسی فن آفرین حصین قشم برای دستگاه HSM کاملا سخت افزاری بومی Cerbone به مسعود آراسته مدیرعامل این شرکت تعلق گرفت.


در بخش تجهیزات و سخت افزار شرکت گرایش تازه کیش برای طراحی و ساخت روبات هوش مصنوعی (پروژه آلفا) رتبه برتر شناخته شد و امیر قاصر مدیرعامل شرکت گرایش تازه کیش این جایزه را دریافت کرد.


در بخش مسئولیت اجتماعی شرکت کارت اعتباری ایران کیش برای ارائه خدمات پرداخت ویژه روشندلان و تکریم اقوام در راستای مسئولیت اجتماعی (بات) رتبه برتر شد و جایزه آن به صادق فرامرزی مدیرعامل این شرکت تعلق گرفت.


در بخش شایسته تقدیر از نظر هیات داوران شرکت به پرداخت ملت برای سامانه دستیار گفتاری پرداخت الکترونیک رتبه برتر شناخته شد و شهریار خلیلی مدیرعامل این شرکت جایزه آن را دریافت کرد.


همچنین در این بخش شرکت داده ورزی سداد برای پایانه هوشمند ملی BMT رتبه برتر شناخته شد و حمیدرضا مختاریان جایزه این بخش را گرفت.


براین اساس منتخب نمایشگاهی به انتخاب شرکت کنندگان به غرفه های پرداخت الکترونیک سداد و شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین (توسن) تعلق گرفت.


براین اساس دومین رویداد «نواندیشان فناوری های مالی» همزمان با هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت برگزار شد. این رویداد به همت شرکت خدمات انفورماتیک و با حمایت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برای دومین سال متوالی توانست فضای تعاملی را از یک سو برای صاحبان ایده، استارتاپ ها و شرکت های نوپا و از سوی دیگر برای اهالی بانکی و سرمایه گذاران ایجاد کرده تا نواندیشان صنعت مالی- بانکی را بیش از پیش با اکوسیستم بانکی مانوس سازد.


شرکت خدمات انفورماتیک طی فراخوانی سراسری در نشریات تخصصی، جراید و شبکه های اجتماعی از تمامی تیم های استارتاپی دعوت کرد تا نسبت به ارسال اطلاعات، ایده، طرح یا محصول تجاری سازی خود در پرتال نواندیشان اقدام کنند. در این رابطه بیش از ۶۰ تیم اطلاعات درخواستی را طبق چارچوب تبیین شده و حول محورهای همایش و با تمرکز بر فناوری زنجیره بلوک ارسال داشته و پس از بررسی های اولیه، تعداد ۲۰ تیم در قالب دو گروه «ایده» و «شرکت های نوپا و MVP» به مرحله حضور در نمایشگاه راه یافتند.


در نهایت و براساس بررسی ها و ممیزی های کمیته ارزیاب که متشکل از مدیران ارشد هلدینگ خدمات انفورماتیک است، سه تیم برتر از هر گروه که جمیع شاخص هایی همچون نوآوری، مزیت رقابتی، قابلیت پیاده سازی، درآمدزایی، الزامات امنیتی مناسب را احراز داشتند به عنوان تیم های برتر دومین رویداد نواندیشان فناوری های مالی انتخاب شدند.


منتخبین برتر در گروه شرکت های نوپا و MVP عبارتند از :


رتبه اول: تیم اطلس به سرپرستی محمدرضا جم


رتبه دوم: تیم اکسیربه سرپرستی محمد بهاالدین


رتبه سوم: تیم جیبی موبه سرپرستی عرفان مرادیان


گروه ایده:


رتبه اول: تیم پیاز، به سرپرستی علی زمانی


رتبه دوم تیم رمیتنس


رتبه سوم تیم الف پلاس به سرپرستی حامد اوتادی


معرفی کتاب برتر در حوزه بانکداری الکترونیک:


بدنبال ارسال فراخوان جهت انتخاب کتاب برتر در مجموع ۲۵ کتاب به دبیرخانه همایش ارسال شد. ۱۲ عنوان کتاب تالیفی و ۱۳ عنوان کتاب ترجمه ای با توجه به معیارهای ارتباط و نزدیکی حوزه کتاب با حوزه بانکی و به ویژه بانکداری الکترونیک و در نظر گرفتن اعتبار انتشارات در مجموع ۱۵ کتاب جهت داوری برای هیات داوران ارسال شد.


از میان کتب تالیفی کتابی که حایز شرایط و ویژکی های کتاب برتر باشد به مرحله پایانی راه پیدا نکردند. هیات داوران پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص محتوای علمی و کیفیت ترجمه ای رای خود را اعلام کرد.



  1. طبق نظر هیات داوران کتابی به عنوان رتبه اول و دوم انتخاب نشد. اما کتاب فین تک در یک نگاه از انتشارات موسسه شبکه عصر تراکنش (راه پرداخت) به عنوان کتاب سوم برگزیده انتخاب شد. این کتاب ترجمه رضا قربانی و احسان روحی است.


در ادامه در بخش انتخاب اثر هنری برتر با موضوع مشکلات کسب و کارهای نوپا اثری از خانم شیرین بهروزی فر اثر منتخب شناخته شد.


از مجموع ۴۱۵ چکیده مقاله دریافتی همایش در مجموع ۱۶۱ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که بسیاری از آنان محتوای علمی بسیار مطلوبی داشتند اما با توجه به موضوع و محورهای همایش در مجموع ۲۵ مقاله مورد تایید نهایی جهت درج در مجموعه مقالات همایش قرار گرفت.


از میان ۲۵ مثقاله ذکر شده هیات داوران سه مقاله را شایسته تقدیر دانست.


مقاله با عنوان «شناسایی تراکنش های مشکوک در عملیات ضد پولشویی به کمک مدل ترکیبی هوشمند» نویسندگان الهام پاسبان، سپهر ظریف برگی.


مقاله دوم با عنوان «توسعه و ارتقا مدل اعتبارسنجی در فرایند وام دهی بانک ها با استفاده از فناوری بلاک چین» نوشته مژده اشرافی بفرویی، ملیحه مجیدزاده


مقاله سوم با عنوان «the Blockchain –based approach towards overcoming fraud in issuing Letter of Credit» نوشته هادی سپانلو، وحید اسماعیلی، مسعود نارنجی


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر