11 بهمن 1397 - 12:09

رییس مجلس: تک نرخی کردن ارز به راحتی امکانپذیر نیست

رییس مجلس با اشاره به اینکه تک نرخی کردن ارز به راحتی امکانپذیر نیست، افزود: باید روش‌های پرداخت یارانه را تغییر داد.
کد خبر : ۹۶۵۵۰
علی لاریجانی

به گزارش ایبِنا، علی لاریجانی در سفر به استان آذربایجان شرفی با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک در راستای ایجاد شفافیت گفت: در حال حاضر زیرساخت های دولت الکترونیک راه اندازی شده و هر بخشی در آن سرمایه گذاری کرده است، دولت الکترونیک باید در سال آینده شکل بگیرد، اگر بتوانیم یک سال در پرداخت مالیات تولیدکنندگان تنفس اعلام کنیم، قطعاً آن را انجام می دهیم، هر چند یکی از مسائل ما این است که کشور با مالیات اداره شود؛ به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی می‌توانیم از دولت الکترونیک استفاده کنیم.


لاریجانی درباره مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: ایراد مطرح شده در خصوص تمدید هر ساله قانون مالیات بر ارزش افزوده وارد است؛ لایحه مالیات بر ارزش افزوده دو سال در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، کارشناسان اعلام کردند که تنها در دو کشور مالیات بر ارزش افزوده از محصول نهایی دریافت می شود که این لایحه در دستور کار مجلس قرار می گیرد.


وی تاکید کرد: باید روش های پرداخت یارانه را تغییر داد؛ همچنین تک نرخی کردن ارز به راحتی امکانپذیر نیست، باید با ملاحظات مختلف مباحث را مطرح و دقیق تر موضوعات را مشاهده کنیم. رییس قوه مقننه کشور با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸  قطعاً به بحث فناوری های نوآورانه توجه ویژه‌ای شده است، گفت: مقرر شده از صندوق توسعه ملی به فناوری های نوآورانه کمک کنیم تا در زمینه هایی که می توانیم از فناوری های نو استفاده کرد، سرمایه گذاری کنیم.


لاریجانی با بیان اینکه در حوزه صنعت نیازمند افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی هستیم، برای حل این مشکل باید بانک ها نیز اصلاح شوند و این موضوع در دستور کار شورای هماهنگی سران قوا قرار دارد، افزود: اگر پیشنهاداتی در این زمینه وجود دارد، مطرح کنید.


وی با اشاره به این که اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور به درستی اجرا نشد و برخی مشکلات در استان ها به واسطه عدم اجرای صحیح این قانون رخ داده است، تاکید کرد: به جای پرداخت بدهی های دولت، شرکت ها را واگذار کردند که به اعتقاد من باید یک بار دیگر خصوصی سازی صورت بگیرد، گزارش های دریافتی نشان می دهد که اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی اجرا نشده است.


رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه شرایط بسیار سخت تری وجود داشته که با همت مردم از آن عبور کرده ایم، خاطرنشان کرد: باید به این موضوع نیز توجه کنیم که شرایط صحنه بین المللی و منطقه ای همواره یکسان نیست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر