در سال ۲۰۱۸:

بانک‌های مرکزی جهان ۶۵۱.۵ تُن طلا خریداری کردند

شورای جهانی طلا اعلام کرد که بانک‌های مرکزی جهان در سال گذشته میلادی با خرید ۶۵۱.۵ تُن طلا بالاترین رکورد در ۵۰ سال اخیر را ثبت کردند.
کد خبر : ۹۶۵۷۲
ارز طلا سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، شورای جهانی طلا اعلام کرد که مجموع خرید طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط بانک های جهانی به بالاترین رقم در نیم قرن اخیر رسید. در همین حال خرید بانک های مرکزی جهان برای طلا در سال گذشته میلادی به بالاترین حجم خود از سال ۱۹۶۷ میلادی به بعد رسید. خرید خالص طلا از سوی بانک های مرکزی جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۶۵۱.۵ متریک تن رسید که در مقایسه با سال قبل که رقم ۳۷۵ تن ثبت شده بوده، ۷۴ درصد رشد نشان می دهد.



شورای جهانی طلا برآورد کرد که در حال حاضر مجموع طلای ذخیره شده در نزد بانک های جهانی ۳۴ هزار تن باشد. فدرال رزرو آمریکا بیشترین ذخایر طلا را در جهان دارد که تقریبا سه چهارم ذخایر ارزی ایالات متحده است.


همچنین برآورد می شود که در سال گذشته میلادی خرید بانک های مرکزی جهان برای طلا به رقم ۲۷.۷ میلیارد دلار رسیده باشد. بلاتکلیفی اقتصادی و ژئوپولتیکی در سال ۲۰۱۸ میلادی منجر به تنوع بخشی بانک های مرکزی و تمرکز مجدد سرمایه گذاری بر روی دارایی های امن شد.



همچنین بانک مرکزی روسیه در راستای کنار گذاشتن دلار از ذخایر ارزی خود اقدام به خرید ۲۷۴.۵ تن طلا کرد. بانک مرکزی ترکیه هم ۵۱.۵ تن طلا خریداری کرد. بانک های مرکزی دیگر کشورها مانند قزاقستان، هند، عراق، لهستان و مجارستان هم مقادیر قابل توجهی طلا در سال گذشته میلادی خریداری کردند.


بر پایه این گزارش، تقاضای جهانی طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۴۳۴۵.۱ تن رسید که بیشترین تقاضا مربوط به جواهرات طلا می شود؛ ضمن اینکه شمش و سکه های طلا توزیع شده در سال ۲۰۱۸ میلادی یکهزار و ۹۰ تن بود که ۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ میلادی است. میزان طلای استفاده شده در فناوری هم به ۳۳۴.۶ تن رسید.
 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر