ونزوئلا طلای خود را به امارات در قبال دریافت یورو می‌فروشد

بانک مرکزی ونزوئلا ذخایر طلای خود را به امارات در قبال دریافت پول نقد به یورو برای واردات کالاهای اساسی می‌فروشد.
کد خبر : ۹۶۵۹۱
طلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، به گفته یک مقام آگاه، ونزوئلا قصد دارد که ۲۹ تن طلای خود را به امارات متحده عربی در قبال دریافت پول نقد به یورو بفروشد. این مبلغ برای تامین نقدینگی واردات کالاهای اساسی ضروری است.


فروش طلای ونزوئلا به امارات در بیست و ششم ماه گذشته میلادی با ارسال ۳ تن طلا و بعداز آن صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری طلای تسویه نشده این کشور به ترکیه شروع شد.



پیش از این گفته می شد که روسیه در جابجایی این طلاها از طریق هواپیما به امارات دخالت داشته که یک مقام آگاه نقش روسیه را در این باره کاملا رد کرد.


در حال حاضر ونزوئلا نیاز به پول نقد برای واردات کالاهای اساسی دارد که به قیمت یارانه ای به مردم خود بفروشد. همچنین علت اصلی دریافت پول طلا به یورو به تحریم های آمریکا برای عدم استفاده ونزوئلا از دلار بر می گردد.  


بانک مرکزی ونزوئلا شروع به فروش ذخائر طلای خود به کشورهای همپیمان کرده است. بانک مرکزی ونزوئلا ۱۵۰ تن طلا در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی نگهداری می کرد و تا پایان نوامبر سال گذشته میلادی این رقم بین بانک مرکزی ونزوئلا و بانک انگلیس به ۱۳۲ تن کاهش پیدا کرد.


همچنین بانک انگلیس از بازگرداندن ۳۱ تن طلا به ونزوئلا به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار امتناع کرده است. بانکداران در بریتانیا نگران آن هستند که مقامات ونزوئلایی طلای ملی را برای منافع شخصی خود بفروشند.


بر پایه این گزارش، رئیس بانک مرکزی ونزوئلا در دیدار خود با مقامات بانک انگلیس در دسامبر سال گذشته میلادی در مورد بازگرداندن طلاها مذاکراتی را داشت؛ اما وی قادر به توجیه کردن آنها نبود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر