تالار شیشه‌ای قرمز پوش شد

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش بیش از ۴۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۱۵۹ هزار و ۸۵۵ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۹۶۶۱۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


ریزش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۴۳۹) واحد افت معادل (۰.۲۷) درصد به ۱۵۹ هزار ۸۵۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۲۷) واحد کاهش معادل (۰.۶۰) درصد به ۴۶ هزار ۳۳۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۴ واحد افت معادل (۰.۱۵) درصد به ۲۹ هزار و ۷۹۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۳۱) واحد کاهش، معادل (۰.۱۵) درصد به ۲۰ هزار و ۹۴۱ واحد، شاخص آزاد شناور با (۶۰۸) واحد ریزش، معادل (۰.۳۵) درصد به ۱۷۴ هزار و ۹۷۷ واحد، شاخص بازار اول با (۴۵۴) واحد افت معادل (۰.۳۸) درصد به ۱۱۸ هزار و ۹۱۹ واحد و شاخص بازار دوم با (۲۵۰) واحد کاهش معادل (۰.۰۸) درصد، به ۳۱۲ هزار و ۸۹۸ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر جزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۴ نماد «وبصادر با (۷۴) واحد، فولاد با (۵۵) واحد، رمپنا با (۵۳) واحد، و وبملت با (۵۰) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری همه شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۷۹۵۷ واحد رشد معادل ۴.۷۴ درصد به ۱۷۵ هزار و ۷۵۸ واحد، فنی و مهندسی با (۱۹) واحد کاهش معادل (۱.۷۸) درصد به یک هزار و ۸۵ واحد، خودرو با (۳۹۳) واحد افت معادل (۲.۰۳) درصد به ۱۹ هزار و ۶ واحد، ذغال سنگ با (۷۴) واحد کاهش معادل (۲.۴۷) درصد به ۲ هزار و ۹۴۰ واحد، انتشار و چاپ با (۹۰۲۴) واحد افت، معادل (۲.۶۰) درصد به ۳۳۷ هزار و ۸۳۵ واحد، محصولات کاغذ با (۱۱۳۰) واحد ریزش معادل (۳.۸۲) درصد به ۲۸ هزار و ۴۵۵ واحد، وسایل ارتباطی با (۱۴۵) واحد کاهش معادل (۴.۳۵) درصد به ۳ هزار و ۱۹۵ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «کپارس، کسرام، سفار، قشکر، لسرما، ستران و سبهان»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «چکاران، غمهرا، فروش، غگرجی، وپست، بورس و خاذین» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، ‌نئوپان ۲۲ بهمن، گروه صنایع غذایی مینوشرق، معدنی کیمیای زنجان گستران، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، گروه صنایع کاغذ پارس، بانک سینا» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «گاز لوله، سرمایه‌گذاری ملت، صنایع غذایی مینوشرق، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید» متوقف شدند.


به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۱۰ هزار و ۹۸۸ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۶۲۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۴۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۰۶ هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر