14 بهمن 1397 - 12:20

بن کارت تعاون جایگزین بن‌های کاغذی می‌شود

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد: بن کارت تعاون جایگزین بن‌های کاغذی می‌شود.
کد خبر : ۹۶۶۵۹
مودودی

به گزارش خبرنگار ایبنا، حجت الله مهدیان در یک نشست خبری با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون توسعه ای و تخصصی محسوب می شود گفت: این بانک جدیدترین بانک دولتی کشور است و پیش از این در قالب صندوق تعاون فعالیت داشت و اکنون با ۴۵۰ واحد بانکی در حال فعالیت است.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون اطهارداشت: پراکندگی بانک در مناطق مختلف کشور مناسب است و ما در شهرستان ها فعالیت بیشتری داریم. در حال حاضر برخی بانک ها باید از شعب خود کم کنند ولی وضعیت بانک استاندارد است.


مهدیان ادامه داد: در ۱۰ سال اخیر وضعیت خدمات رسانی بانک متحول شد و در دوره یادشده حدود ۲۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که حداقل ۸۰ درصد آن در دوره دولت تدبیر و امید بوده است. در بخش منابع حدود ۸۰ درثد منابع از سال ۹۲ تا کنون فراهم شو و هدف بانک حمایت از بخش تعاون است. وی افزود: سهم تعاون از اقتصاد شاید امروز به ۵ درصد برسد ولی باور تعاون در بین مدیران رو به افزایش است.


وی افزود : این بانک از سال ۹۵ به بعد در اوج فعالیت قرار گرفت و تکالیف دولت در بانک را یک فرصت تلقی می کنیم. از اواخر سال قبل از ۸ بانک عامل در طرح اشتغال دولت قرار گرفت. مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در زمینه چهلمین سال پیروزی انقلاب ۷ طرح در بانک نهایی و به شبکه بانک ابلاغ شد.


مهدیان گفت : بخش تعاون کمتر مورد توجه قرار گرفته و ما وظیفه داریم در این زمینه به حدود ۹۵ هزار تعاونی کمک کنیم. مهدیان تاکید کرد: مطابق اساسنامه ۷۰ درصد پرتفوی بانک مربوط به بخش تعاون است. وی با تشریح ۷ طرح بانک افزود: یک طرح در بخش درمان با جامعه هدف موسسات درمانی است و موسسات با اهداف خیرخواهانه طرح حامی درمان را داریم.


همچنین در این زمینه پزشکان و خیرخواهان نیز دیده شده که این افراد بخواهند خدمات ارائه کنند و گروه دوم افرادی هستند که می توانند از مشارکت طرح برای تامین هزینه درمان استفاده کنند.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد : طرح بعدی طرح سپرده مدت دار است که افراد می توانند همزمان با سپزده تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد بالاتر از سپرده مشتری دریافت کنند و طرح بعدی مربوط به فرهیختگان است که اساتید دانشگاه ها و فرهنگیتن را در بر می گیرد که می توانند از تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی استفاده کنند. طرح بعدی در بخش خرید تجهیزات پزشکی است و طرح سلامت نام دارد.


مهدیان اظهار داشت: برای تعمیر و بهسازی محل کار پزشکان تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود و در کلینیک ها هم تا سقف ۲ میلیارد تومان داریم. طرح بعدی طرح همار است که برای خرید دفتر کار تسهیلات در شهرهای بزرگ تا سقف ۸۰۰ میلیون و در سایر موارد ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود که اولویت با بخش تعاون است.


وی افزود : طرح بعدی بن کارت تعاون است که جایگزین بن های کاغذی خواهد شد و به سپرده های مشتریان وصل خواهد شد که نمی تواند به اسم هر یک از پرسنل سازمان ها باشد و باعث صرفه جویی هزینه خواهد شد.


مهدیان خاطرنشان کرد: آخرین  طرح بخشش ۶ درصد وجه التزام و جریمه است که آماده هستیم تا مشتریان اگر بخواهند بدهی خود را تا پایان سال بپردازند از بخشش جریمه برخوردار خواهند شد.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: در زمینه اشتغال روستایی ۱۸ هزار میلیارد تومان توسط ۴ بانک عامل پرداخت خواهد شد که سهم بانک ۳ هزار میلیارد تومان است.


همچنین در یکسال اخیر هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان مصوب و پرداخت  شده است و مابقی تعهد بانک در سال آینده خواهد بود و حدود ۳۴ هزار اشتغال جدید اتفاق افتاد.


رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تصریح کرد: در مورد نهادهای حمایتی در سال های اخیر فراتر از تکلیف بانک عمل کردیم و ۳۷۵۰ میلیاردتومان از کل منابع اشتغال مربوط به نهادهای حمایتی است.


مهدیان اعلام کرد : در سال ۹۶ رقم ۱۰ میلیاروتومان در زمبنه سازمتن بهزیستی تعهد داشتیم که نهایتا با نرخ ۴ درصد ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیاردتومان پرداخت شد و امسال نیز تاکنون ۱۵ میلیارد تومان پرداخت شده است. کمیته امداد امام در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان تکلیف داریم و احتمالا در سال قبل نیز همین میزان بود و در سال جاری ۸۲ درصد برنامه محقق شده است.


وی ادامه داد: همچنین ۱۰۰ درصد تکلیف تسهیلاتی با بنیاد شهید انجام شده است.


مهدیان تصریح کرد: ما از سیستم بانکداری سنتی در کشور فاصله گرفته ایم و به سمت بانکداری الکترونیک رفته ایم و بانک ها در این زمینه باید به سمت تامین نیازهای مشتریان حرکت کنند.


وی خاطرنشان کرد: در زمینه کانال مالی اروپا امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و مشکلات تحریم ها را کاهش دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر