14 بهمن 1397 - 14:40
توسط سازمان برنامه اعلام شد:

رشد ۱۳ درصدی اعتبارات استان‌ها در لایحه بودجه ۹۸

سازمان برنامه و بودجه کشور در گزارشی تفصیلی، نقش و سهم هر استان در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را منتشر کرد.
کد خبر : ۹۶۶۷۸
سازمان برنامه و بودجه

به گزارش ایبِنا به نقل از سازمان برنامه و بودجه، در لایحه بودجه ۱۳۹۸ کل کشور، مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های استان‌ها به ۳۸۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که این رقم در مقایسه با قانون بودجه ۱۳۹۷ که بیش از ۳۴۱ هزار میلیارد ریال بوده که حاکی از رشد ۱۳ درصدی است. به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات هزینه‌ای این بخش نیز از ۱۰۴ هزار میلیارد ریال به ۱۲۷ هزار میلیارد ریال و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از ۲۳۶ هزار میلیارد ریال به ۲۵۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.  


براساس این گزارش، در قسمت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی هم، اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای توازن بخشی در شاخص‌های برخورداری به میزان ۵ درصد رشد دارد، که این اعتبارات، صرف ارتقای شاخص‌های برخورداری در شهرستان‌های زیر متوسط کشوری می‌شود.


همچنین اعتبارات مربوط به توسعه ورزش همگانی از ۹۳۰۰ میلیارد ریال به ۱۲۰۷۰ میلیارد ریال افزایش داشته که حاکی از رشد ۳۶ درصدی در این بخش است. این گزارش می‌افزاید که در قسمت اعتبارات هزینه‌ای، افزایش حقوق کارکنان دولت به میزان ۲۰ درصد پیش‌بینی شده است. علاوه بر این، افزایش سهم رفاهیات کارکنان و پیش‌بینی اعتبار لازم برای پرداخت فوق‌العاده مناطق عملیاتی دفاع مقدس، موضوع ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، برای شش استان کشور و همچنین پیش‌بینی اعتبار لازم برای انجام وظایف و مأموریت‌های دستگاه‌های استانی از جمله نظارت بر طرح‌ها و پروژه‌های استانی و اشتغال‌زایی و حرکت به سمت متعادل‌سازی اعتبارات هزینه‌ای استانی و دستگاه‌های ملی از نکات برجسته این بخش است.  


شایان ذکر است که اعتبارات مربوط به مناطق نفت‌خیز و گازی و محروم نیز از ۵۰۸۰۰ میلیارد ریال به ۵۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است که رشدی معادل ۸ درصد را نشان می‌دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها