کسری بودجه ۲۵ میلیارد یورویی آلمان

منابع دولتی آلمان اعلام کردند: با توجه به شرایط اقتصادی این کشور کسری بودجه آلمان تا سال ۲۰۲۳ میلادی به ۲۵ میلیارد یورو خواهد رسید.
کد خبر : ۹۶۷۱۲
مرکل

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، روزنامه بیلد آلمان به نقل از یک  منبع دولتی در سرمقاله خود نوشت: از آنجایی که قرار است درآمدهای مالیاتی در آلمان کاهش پیدا کند و دستمزد بخش عمومی افزایش پیدا کند، اگر آلمان اقدام به کاهش هزینه کردهای خود نکند تا سال ۲۰۲۳ میلادی با کسری بودجه ۲۵ میلیارد یورویی (۲۹ میلیارد دلار) روبرو خواهد شد.


چشم انداز کسری بودجه آلمان نشان دهنده وخیم تر شدن شرایط در فاینانس های بزرگترین اقتصاد اروپا خواهد بود؛ ضمن اینکه آلمان در سال گذشته میلادی هم ۱۱.۲ میلیارد یورو کسری بودجه داشت.


این هشدار به دنبال گزارش تنظیم شده توسط وزیر دارایی آلمانی به همکاران خود برای آماده شدن بمنظور بحث و گفتگو برای برنامه ریزی بودجه متعادل است. همچنین تنش های تجاری میان چین و ایالات متحده و نیز احتمال تاثیر بی نظمی به دنبال برگزیت پیش از این منجر به کاهش رشد پیش بینی آلمان در سال جاری میلادی و رسیدن آن به رقم یک درصد شده است.


روزنامه بیلد نوشت: در این شرایط سخت، کاهش مالیات سالانه یک حفره ۵ میلیارد یورویی در بودجه آلمان ایجاد خواهد کرد. کاهش بودجه ۲۵ میلیارد یورویی معادل تقریبا یک درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان است.  


بر پایه این گزارش انتظار می رود سرعت سریع دستمزدهای دولتی در آلمان در سال ۲۰۲۰ میلادی، بودجه ۳۵ میلیارد یورویی به خود اختصاص دهد که این رقم برای سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۱ میلیارد یورو ثبت شده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها