16 بهمن 1397 - 09:38
وزیر راه و شهرسازی:

خانه‌دار شدن در کلانشهرها سخت شد/ بازار مسکن را متعادل می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خانه‌دار شدن در کلانشهرها سخت شده است، گفت: هدف و برنامه ما این است که قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهیم.
کد خبر : ۹۶۷۶۶
محمد اسلامی

به گزارش ایبِنا، محمد اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه افزایش تسهیلات مسکن در برنامه دولت قرار دارد، تصریح کرد: هدف گذاری ما این است که قیمت مصالح ساختمانی را برای تعادل بخشی به بخش مسکن، کاهش دهیم.


وی درباره افزایش یا کاهش قیمت مسکن در سال ۹۸ افزود: بازار مسکن متاثر از شرایط اقتصادی کشور است و امیدوارم قیمت مسکن تاثیرات آنچنانی را شاهد نباشد. وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ایجاد تعادل در جریان عرضه و تقاضای مسکن، جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این تعادل بخشی تنها در شرایطی می‌تواند رخ دهد که جریان تولید مسکن برای جامعه هدف رونق بگیرد و برای این هدف بخش خصوصی هم فعال شود.


وزیر راه و شهرسازی با برشمردن اقداماتی که برای سهولت خانه‌دار شدن در دستور کار قرار دارد، گفت: یک اقدام این است که در بحث بافت‌های فرسوده، زمین‌های مناسب را شناسایی کرده و در اختیار سازندگان قرار دهیم که در این راستا بیش از دو هزار و ۷۰۰ محله در اولویت تعریف شده برای بهسازی است.
اسلامی با بیان اینکه در برخی شهرها مثل تهران، تبریز، مشهد و اصفهان و چند شهر دیگر شرایط خانه دار شدن سخت شده است، افزود: با اتمام طرح‌های نیمه‌تمام می‌توانیم از رکود خارج شویم و با فعال کردن بخش خصوصی، شاهد رونق بازار مسکن باشیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف ما، زمینه‌سازی برای خانه‌دار شدن مردم و تعادل بخشی به مسکن است، اظهار داشت: این بسیار مهم و کلیدی است که جریان تولید و عرضه مسکن به یک جریان پایدار تبدیل شود و از شرایط نوسانی، آسیب نبیند.


اسلامی درباره آزادراه تهران شمال هم گفت: امیدوارم تابستان امسال مردم از این آزاد راه استفاده کنند. وی با بیان اینکه این آزادراه چندین تونل دارد، افزود: علاوه بر سختی و پیچیدگی طرح، عوامل رکود زیادی به این پروژه تحمیل‌شده و معارضات زیادی داشته و در برهه‌ای از زمان نیز در اولویت نبوده است.


وی درباره حمل و نقل هوایی هم گفت: باید از حالت متمرکز به حالت متنوع و شبکه‌ای تغییر روش دهیم. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به جز تهران باید به مراکز دیگر هم توجه کنیم، افزود: اقصی نقاط کشور باید از فرصت پرواز بیشتر، بهره مند شوند.


برچسب ها: مسکن خانه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر