16 بهمن 1397 - 10:30
نوبخت مطرح کرد؛

گزارش دولت به مقام معظم رهبری درباره آسیب‌های اجتماعی

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مقام معظم رهبری، هر شش ماه یکبار در آبان‌ و اردیبهشت ماه از تک تک مسئولین درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه آسیب‌های اجتماعی توضیح می‌خواهند.
کد خبر : ۹۶۷۷۲
نوبخت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدباقر نوبخت، در آیین رونمایی از اسناد توسعه ای تهران که صبح امروز در محل استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: قدردان تلاش ها برای تهیه این اسناد که برای توسعه استان تهران و متعاقب آن توسعه ملی ضروری و اثربخش است، هستیم.


وی افزود: اسنادی که امروز رونمایی شد، اقدامی ضروری بود که باید انجام می‌‍‍شد. امروز با همه تنوعی که در مبانی نظری کشورهای مختلف وجود دارد، هدف همه توسعه یافتگی است و همه کشورها به دنبال توسعه هستند اما این توسعه بدون تحقیق و توجه به ظرفیت های کشور امکان پذیر نیست و گام نخست برای توسعه بررسی ظرفیت ها و نقاط قوت و ضعف است.


رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: اقدامی که در تهران به درستی انجام شد و ضروری است که بدانیم در هر منطقه چه ظرفیت هایی داریم و قدردان تلاش دست اندر کاران تهیه سند آمایش استان تهران هستم.


نوبخت، گفت: این سند نشان دهنده ظرفیت ها و توان قسمت های مختلف استان تهران در توسعه کشور است تا از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم. وی ادامه داد: اما غیر از اینکه به دنبال توسعه از طریق برنامه ها هستیم، باید برنامه های ویژه ای نیز به عنوان عدالت و تامین اجتماعی داشته باشیم تا رشد و توسعه در تمام سطوح جامعه رخ دهد.


رییس سازمان برنانه و بودجه ادامه داد: باید در کنار رشد اقتصادی و تولید ثروت به توزیع ثروت هم توجه داشته باشیم. وی در ادامه با اشاره به اینکه یک سند برای مقابله با آسیب های اجتماعی هم تهیه شده تا برای واقعیت هایی که در زیر پوست تهران وجود دارد نیز برنامه ویژه ای داشته باشیم، گفت: آسیب های اجتماعی در همه دنیا وجود دارد اما انقلاب اسلامی ما متفاوت از سایر کشورها است و خط فکری متفاوت دارد و ما باید حتی  به یک‌مورد آسیب اجتماعی در کشور رسیدگی کنیم.


وی در پایان تاکید کرد: مقام معظم رهبری، هر شش ماه یکبار در آبان‌ و اردیبهشت ماه از تک تک مسئولین درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه آسیب های اجتماعی توضیح می خواهند.


لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی و تغییر چهره شهر


انوشیروان محسنی بندپی نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: اقداماتی از جمله افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینو بهزیستی، لحاظ کردن ماده ۷۹ قانون برنامه ششم و افزایش مستمری بگیران، در کنار طرح تحول نظام سلامت، تحت پوشش قرار گرفتن ۱۱ میلیون از حاشیه نشین و بسیاری دیگر از اقدامات مشابه که در کشور اجرایی شده، همه در راستای طرح توسعه ای کشور بوده است.


وی افزود: سند توسعه تهران نیز از جمله امور مهم و تاثیرگذار در بخش های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و  ... در همین راستا است. مدیران استانی استان تهران نیز آمادگی خود را برای اجرای این اسناد و فراهم کردن شرایط اعلام میکنند.


استاندار تهران، ادامه داد: برخی از مسئولین این تفکر را دارند که استان تهران استانی برخوردار است در حالی که برخی شهرهای استان تهران تخت بیمارستانی ندارد که اقداماتی در این زمینه آغاز شده است.


وی ادامه داد: در بحث آموزش نیز استان تهران با مشکلات عدیده ای مواجه است و در کنار این آسیب ها رشد جمعیت استان تهران است که در کنار این موضوع، شاهد افزایش جمعیت اتباع خارجی نیز هستیم.


بندپی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با همکاری تمام سازمان ها، چهره تهران را نسبت به  آسیب های اجتماعی دگرگون کنیم تا فضای زیست پذیری در استان تهران داشته باشیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر