16 بهمن 1397 - 16:25

مرکز نوآوری بانک رفاه کارگران راه‌اندازی شد

مرکز نوآوری بانک رفاه کارگران با حضور مدیرعامل این بانک افتتاح شد.
کد خبر : ۹۶۸۰۶
بانک رفاه کارگران

به گزارش خبرنگار ایبنا، محمدعلی سهمانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در مراسم افتتاح مرکز نوآوری این بانک، اظهار داشت: امروز حرکتی را پایه‌ریزی کردیم که می‌تواند در تحولات اساسی آینده بانک منشاء اتفاقات مهم باشد.


وی افزود: با بهره‌برداری از این مرکز طلیعه تحولات جدی در رشد فرهنگ نوآوری، توسعه اکوسیستم نوآوری و توسعه رویکردها در بانک نسبت به بهره‌برداری از مزیت فناوری و تکنولوژی را شاهد هستیم.


سهمانی با بیان اینکه امروز در نظام بانکی کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، تصریح کرد: یکی از شروط اصلی برای اصلاح ساختار بانک‌ها، تامین نیاز مشتریان، ایجاد سبد خدمات کارا، متنوع و متناسب با سلیقه مشتریان، زدودن غبار را از چهره نظام بانکی و خدمات‌رسانی گسترده با ساختار چابک‌تر و موثرتر، توسعه دانش و فناوری در نظام بانکی است.


مدیرعامل بانک رفاه کارگران تاکید کرد: طی سال‌های گذشته شاهد تغییر و تحولات کمی و کیفی زیادی در سال‌های گذشته بودیم که نقطه اوج این تغییر و تحولات راه‌اندازی مرکز نوآوری با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف در پارک علم و فناوری این دانشگاه است.


سهمانی خاطرنشان کرد: اگر دنبال آرمان بانک رفاه ۱۴۰۰ هستیم که یکی از شعارهای اصلی آن بانک متمایز است، نمی‌توان با رشد منابع، تعداد شعب، نیروی انسانی و ... به این هدف دست یافت بلکه لازمه این تحول این است که از علم و دانش و پژوهش و تکنولوژی در طراحی خدمات حوزه‌های مختلف بانک بهره بگیریم.


وی افزود: سال‌هاست که فعالیت‌های علمی و پژوهشی در بانک صورت می‌گیرد اما امروز بستر جدیدی فراهم شده و آغازی جدید است که با نگاهی وسیع‌تر در این مرکز از مزیت تکنولوژی استفاده کنیم.


مدیرعامل بانک رفاه کارگران تصریح کرد: ساختار این مرکز مستقل از بانک در نظر گرفته شده و قصد داریم از ساختارهایی مانند صندوق نوآوری در دولت بهره بگیریم که البته برای این کار باید شرایط مدنظر این مراکز را داشته باشیم.


رحمتی عضو هیئت مدیره بانک رفاه کارگران نیز در این نشست اظهار داشت: تغییراتی که در صنعت بانکداری و مدل کسب و کار بانک‌ها را رخ داده باعث شده تا خلا یک مرکز خلاقیت احساس شود و امیدواریم این مرکز بتوانند کمک بانک‌ در ایجاد مدل جامع بانکداری برای همکاری با کسب و کارهای جدید باشد.


وی با اشاره به چهار محور عملکرد این مرکز تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها، طراحی روش‌های تامین مالی نوین، پرورش ایده‌های جدید و مباحث حقوقی و قراردادها چهار محوری است که مرکز بر روی آن متمرکز می‌شود که امیدواریم با تعامل با بخش‌های مختلف و نخبگان بانک شاهد خروجی خوبی از این مرکز باشیم.


رحمتی ادامه داد: امیدواریم این مرکز با بدنه جوان و کارشناسی که دارد، با تعامل با سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و شرکای تجاری، حرکت‌های نوینی را ایجاد کند.


ویسی رئیس مرکز نوآوری بانک رفاه کارگران نیز در این مراسم گفت: امروز دیگر رقیب بانک سایر بانک‌ها نیستند، بلکه استارتاپ‌هایی هستند که تحولات نوین را ایجاد کردند و همچنین فناوری‌های مانند بلاک‌چین و بیت‌کوین نظام بانکی را به چالش کشیده‌اند.


وی با بیان اینکه امیدواریم این مرکز بتواند این خلا را برای بانک پر کند٬ ادامه داد: تمرکز اصلی این بانک بر دو محور مشتریان موجود بانک و مشتریان جدید خواهد بود تا با توسعه خدمات نوین بتواند رضایتمندی آنها را فراهم کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر