شاخص بورس مسکو رکورد تاریخی زد/تجارت ۹۰۰ میلیارد دلاری

شاخص بورس مسکو در ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۲۵۴۸ واحد جهش زد که در تاریخ این کشور بی سابقه است.
کد خبر : ۹۶۸۲۵
بورس روسیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، به دنبال تداوم روند صعودی قیمت نفت، شاخص بورس مسکو در روز سه شنبه به بالاترین سیر افزایشی خود در تاریخ این کشور رسید. همچنین بورس روسیه از زمان برداشته شدن تحریم های آمریکا از غول آلومینیوم سازی این کشور یعنی «روسل» میل افزایشی به خود گرفته است.  


در همین حال شاخص بورس مسکو در ۲۴ ساعته گذشته به ۲۵۴۸.۷۸ واحد جهش پیدا کرد که یک آمار بی سابقه در این کشور محسوب می شود؛ ضمن اینکه شاخص بورس مسکو در روز دوشنبه با سیر افزایشی به ۲۵۲۳.۵۲ واحد رسیده بود.


همچنین تعدا سرمایه گذاران در بورس مسکو به تازگی به ۲ میلیون نفر رسیده است و بیش از ۷۰۰ هزار سرمایه گذار هم در سال گذشته میلادی به این بورس پیوستند. بانک‌ها فعالترین عناصر در بخش سرمایه گذاری خرده فروشی در بورس مسکو محسوب می شوند.


مجموع حجم تجارت در بورس مسکو در ژانویه سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱.۵ درصد افزایش به ۵۸.۹ تریلیون روبل (تقریبا ۹۰۰ میلیارد دلار) رسید.


بر پایه این گزارش، به دنبال برداشته شدن تحریم ها از برخی شرکت های بزرگ روسی توسط آمریکا، بازارهای روسیه با رونق قابل توجهی روبرو شده اند.


برچسب ها: بورس تحریم روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر