17 بهمن 1397 - 13:15
سرپرست سازمان توسعه تجارت:

واردات اقلام اولویت‌دار برای صادرکنندگان مجاز شد

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: واردات کالاهای دارای اولویت بدون رعایت سقف واردات و نیز سابقه واردکننده برای صادرکنندگان مجاز است.
کد خبر : ۹۶۸۵۰
گمرک

به گزارش ایبِنا، محمدرضا مودودی، با اشاره به درخواست بخش صادراتی کشور برای رفع تعهدات ارزی خود افزود: با توجه به موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت و با عنایت به صورت‌جلسه کمیته بازرگانی ستاد تنظیم بازار که در مورخۀ ۱۱ بهمن سال جاری ابلاغ شد، انجام واردات در مقابل صادرات در سامانه جامع تجارت و سامانه نیما امکان‌پذیر شد.


سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران خاطر نشان ساخت: صادرکنندگانی که می‌خواهند از ارز صادراتی خود برای رفع تعهد ارزی اقدام به ثبت سفارش و واردات کنند، می‌توانند به تشخیص رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه نسبت به واردات کالاهای دارای اولویت بدون رعایت سقف ارزشی واردات اقدام کنند.


وی همچنین برای صادرکنندگان، سابقه وارداتی را ضروری ندانست و گفت: در مورد ثبت سفارش‌هایی که کالا در گمرکات موجود است و ارز آنها تأمین شده است نیز رعایت سقف و سابقه واردات ضروری نیست و سازمان‌های صمت استانی موظف هستند در اسرع وقت با اجرای این ضابطه نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در سازمان مربوطه اقدام کنند.


لازم به ذکر است، دفتر مقررات صادرات و واردات و مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز می‌توانند با استفاده از داده‌ها و اطلاعات قبض انبار و بارنامه انجام سیستمی این فرآیند را امکان‌پذیر و عملیاتی سازند.


برچسب ها: صادرات واردات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر