رشد حجم معاملات فرابورس

نقل و انتقال بیش از یک میلیارد ورقه بهادار به ارزش تقریبی ۳۶۲۵ میلیارد ریال، ماحصل معاملات انجام‌شده در مجموع بازارهای فرابورس در آخرین روز کاری از هفته جاری است.
کد خبر : ۹۶۸۵۹
فرابورس

به گزارش ایبِنا، در معاملات امروز چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ سهامداران در حالی در بازار اول به استقبال معامله ۹۵ میلیون سهم به ارزش ۳۰۸ میلیارد ریال رفتند که در بازار دوم شاهد جابه جایی ۳۶۲ میلیون سهم به ارزش ۸۹۴ میلیارد ریال بودند.


بر اساس این گزارش، همزمان با دادوستدهای انجام‌شده در این دو بازار نیز شاخص کل فرابورس با طی کردن روندی صعودی به رشد ۱۲ واحدی در پایان بازار رضایت داد و تا نزدیکی سطح ۱۹۳۵ واحدی افزایش یافت.


رصد نمادهای اثرگذار بر این نماگر حاکی از آن است، «مارون»، «ذوب»، «زاگرس»، «میدکو» و «دی» تا سطح ۶ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به جا گذاشتند و دو نماد «شراز» و «توریل» مانع از پیشروی بیشتر این شاخص شدند.


نماد ذوب‌آهن که امروز در صدر نمادهای پربازدید فرابورسی ایستاد، با معامله ۲۱۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۰۷ میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در میان تمامی بازارهای فرابورسی در اختیار گرفت.


بازار پایه‌


در همین حال بازار پایه‌ای‌ها نیز روز جاری شاهد تغییر مالکیت ۶۴۲ میلیون سهم به ارزش ۱۳۲۵ میلیارد ریال در این بازار بودند و در مجموع بازار سهام فرابورس نماد معاملاتی اپرداز، وآرین و کیسون به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یا برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام متوقف و در سمت مقابل نمادهای «شستان»، «وبرق»، «شبصیر» و «فاهواز» بازگشایی شدند.


در پایان معاملات این هفته در فرابورس همچنین شاهد جابه جایی ۱۳ میلیون ورقه به ارزش ۱۰۷۰ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی بودیم.


در شرایطی که در این بازار قیمت اوراق تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با افت قیمتی روبه‌رو و در دامنه ۲۴۷ هزار تا ۶۲۶ هزار ریال دادوستد شدند، نرخ موثر سود بازده تا سررسید اسناد خزانه اسلامی در بازه ۱۹.۷ مربوط به اوراق «سخاب۷» تا ۲۲.۱۹ درصد مربوط به «اخزا۷۰۹» نوسان کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر