22 بهمن 1397 - 13:52
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

نوسازی ناوگان هوایی و صدور خدمات فنی به اروپا با راه‌اندازی ساحات

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: ایجاد کانال مالی با اروپایی‌ها همچون ساز و کار تسهیل تجارت با ایران (ساحات) صدور خدمات فنی و مهندسی و همچنین نوسازی ناوگان هوایی کشور را تقویت می‌کند.
کد خبر : ۹۶۸۷۵
کانال مالی

شهرام غراوی در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به برخی محدودیت های اعمال شده در مسیر نوسازی ناوگان هوایی کشور، گفت: به طور حتم کانال ساحات (INSTEX) می تواند در رفع مشکلات صنعت هوایی موثر واقع شود.
نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان هوایی کشور، گفت: در شرایط فعلی باید از تمامی ظرفیت ها در جهت گسترش روابط با اروپایی ها در راستای نوسازی ناوگان هوایی بهره برد.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد کانال های جدید میان ایران و کشورهای اروپایی می تواند در کاهش مشکلات اقتصادی تأثیر گذار باشد، تصریح کرد: اگر تسهیل روابط پولی و بانکی پس از برجام با این کانال ها محقق شود به طور حتم رشد اقتصادی و دوری از آثار تحریم ها مشهود خواهد بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آمریکا و هم پیمانانش در پی کاهش هر چه بیشتری روابط ایران با دنیا هستند، افزود: ایران باید بتواند با تقویت مذاکرات از ظرفیت چنین کانال های در راستای بهبود هر چه بیشتر وضعیت گشود استفاده کند.
غراوی با تاکید بر اینکه در کانال ساحات کشورهای مهم اروپایی که سازندگان بهترین هواپیماهای دنیا هستند حضور دارند، گفت: باید بتوانیم با مذاکره و متقاعد سازی طرفین خرید هواپیما و همچنین قطعات مورد نیاز را از طریق این کانال انجام دهیم.
وی با بیان اینکه با ایجاد چنین کانال های مالی و بانکی در بسیاری از زمینه ها از آزادی عمل بیشتری برخوردار خواهیم شد، افزود: با وجود چنین کانال های حتی صدور خدمات فنی و مهندسی علاوه بر فروش نفت نیز می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در صورت لزوم نشستی با مسئولان وزارت راه و همچنین وزارت خارجه برای بررسی زوایای ساحات و راه‌های تحقق آن در کشور در کمیسیون عمران مجلس برگزار خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر