بانک‌های مرکزی پیشگام در خرید طلا/استاندارد طلا و خداحافظی دلار

تحلیل ها حاکی از آن دارد که بانک های مرکزی روسیه، چین و ترکیه پیشگام در خرید طلای جهانی هستند و این یعنی کنار رفتن دلار بعنوان پشتوانه اصلی و حرکت به سمت استاندارد طلا است.
کد خبر : ۹۶۸۹۱
طلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، شورای جهانی طلا اعلام کرد به دلیل اینکه ایالات متحده به استاندارد طلا پایان داد، بانک های مرکزی جهان در سال گذشته میلادی اقدام به بالاترین میزان خرید طلا بعنوان بخشی از سیاست ذخایر خود از سال ۱۹۷۱ میلادی به بعد کردند.


دولت ها در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶۵۱.۵ تن طلا به خزانه خود اضافه کردند که در این میان کشورهای روسیه، چین و ترکیه پیشگام در خرید طلا بودند. در همین حال به گفته برخی از کارشناسان بازار، این اقدام به معنی آن است که این ۳ کشور در حال اعمال مجدد استاندارد طلا با انباشت این فلز گرانبها هستند.  


روسیه، چین و ترکیه به دنبال بازنگری و بازتعریف استاندارد طلا هستند و باید این کار را انجام دهند؛ ضمن اینکه پول ملی خود را با پشتوانه طلا تقویت می‌کنند.



همچنین زمانی‌که کشوری دلار، یورو و هر ارز دیگری را برای تجارت استفاده می‌کند، با تراز مازاد تجارت روبرو می شود و اکنون این ۳ کشور از این تراز برای خرید طلا استفاده می‌کنند و این استاندارد طلا است و درست به معنی کنار گذاشتن دلار و عدم جهانی شدن است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها