روسیه تحریم‌های اقتصادی ترکیه را لغو کرد

رییس جمهور روسیه به موجب حکمی برخی از تحریم های اقتصادی مسکو علیه آنکارا را لغو کرد.
کد خبر : ۹۶۸۹۲
پوتین

 به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه حکم رفع ممنوعیت برخی از محدودیت‌های اقتصادی علیه ترکیه را امضاء کرد. این سند در پورتال اینترنت رسمی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شده است.



به موجب این حکم، برخی از شهروندان ترکیه ای که پیش از این در نوامبر ۲۰۱۵ میلادی مشمول تحریم‌های روسیه شده بودند، اکنون شامل محدودیت ها نمی‌شوند؛ ضمن اینکه برخی از شهروندان ترکیه ای برای سفر به روسیه دیگر مشمول محدودیت نخواهند شد.


این رفع محدودیت‌ها شامل رانندگانی که در جاده های بین المللی به ترانزیت کالا می پردازند، دارندگان روادیدهای معتبر خاص که برای سفرهای کوتاه تجاری به روسیه سفر می‌کنند و افرادی‌که برای ماموریت دیپلماتیک به روسیه سفر می‌کنند، می شود.




همچنین در این حکم آمده  است که این محدودیت‌ها درصورتی‌که طرف ترکیه ای هم چنین تصمیمی را اتخاذ کند، برطرف خواهد شد. بر پایه این گزارش، محدودیت‌های اعمال شده علیه آنکارا به دنبال سرنگونی هواپیمای جنگده روسی توسط ترکیه از سوی رییس جمهور روسیه در بیست و هشتم نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی در جهت حفظ منافع امنیت ملی و حفاظت از شهروندان در برابر اقدامات مجرمانه اجرا شد؛ ضمن اینکه یکسری اقدامات تجاری خاص هم علیه ترکیه اعمال شده است.  





برچسب ها: تحریم ترکیه روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر