عرضه اولیه سهام «زفکا» در ۲۴ بهمن ماه

معاون بازار فرابورس از عرضه اولیه ۶۰ میلیون سهم از سهام شرکت کشت و دامداری فکا در ۲۴ بهمن‌ماه خبر داد.
کد خبر : ۹۶۹۲۱
بورس

به گزارش ایبِنا، بر اساس برنامه های اعلام شده، هفته جاری، دوازدهمین عرضه اولیه فرابورس در سال ۹۷ رقم می‌خورد که در این عرضه دامنه قیمتی هر سهم «زفکا» از ۸۲۰۰ تا ۸۳۰۰ ریال و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۶۰۰ سهم در نظر گرفته شده است.


بر اساس این گزارش، مدیر این عرضه شرکت کارگزاری صبا تامین بوده و متعهد خرید نیز صندوق اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین است که خرید ۵۰ درصد از سهام قابل عرضه در عرضه اولیه را متعهد شده است.


پذیره‌نویسی یک اوراق منفعت جدید


علاوه بر دوازدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس، پذیره‌نویسی اوراق منفعت هواپیمایی شرکت ماهان نیز در این هفته انجام می شود.


بر این اساس، شرکت هواپیمایی ماهان به منظور استفاده از بخشی از منافع ناشی از قراردادهای اجاره (فول چارتر) در نظر دارد تعداد یک میلیون ورقه منفعت به ارزش یک هزار میلیارد ریال را پذیره‌نویسی کند.


گفتنی است پذیره‌نویسی این اوراق در نماد «ماهان۰۱» از سه‌شنبه ۲۳ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا سه روز کاری یعنی تا شنبه ۲۷ بهمن‌ماه ادامه می‌یابد.


همچنین نرخ اوراق منفعت هواپیمایی ماهان ۱۶ درصد سالانه تا سررسید تعیین شده که مواعد پرداخت اجاره‌بها هر سه ماه یک‌بار است. مدت این اوراق نیز ۴۸ ماهه است یعنی در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ سررسید خواهد شد.


شرکت تامین سرمایه نوین، متعهد پذیره‌نویسی اوراق منفعت هواپیمایی شرکت ماهان و همچنین بازارگردان آن بوده و از دیگر ارکان این پذیره‌نویسی می‌توان به بانک تجارت به عنوان ضامن، موسسه حسابرسی تامین و همکاران به عنوان حسابرس و شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین به عنوان عامل فروش اشاره کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر