رییس صندوق بین المللی پول :

چالش اصلی خاورمیانه فساد مالی و عدم شفافیت است

رییس صندوق بین المللی پول گفت: چالش‌های کلیدی در اقتصادهای خاورمیانه به فساد مالی، اداره ضعیف و عدم شفافیت بر می‌گردد.
کد خبر : ۹۶۹۳۱
لاگارد

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از عرب نیوز، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول گفت: فساد مالی، اداره ضعیف و نبود شفافیت چالش‌های اصلی اقتصادهای خاورمیانه است که می‌تواند تحلیل های سختی را برای چشم انداز اقتصادی این منطقه به دنبال داشته باشد.  


وی در روز افتتاحیه اجلاس دولت جهانی در دوبی گفت: اگر اقدامات بیشتری برای اجرای اداره مناسب و شفافیت برداشته نشود، تاثیر منفی بر روی اقتصادهای منطقه ای می‌گذارد.


لاگارد افزود: صندوق بین المللی پول در حال برنامه ریزی مذاکرات با سیاست گذاران منطقه ای بمنظور اجرای چارچوب های جدید برای مستحکم کردن اداره و مبارزه با فساد مالی است که مختل کننده بزرگ سیاست پولی محسوب می شود. تحلیل سخت او از چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه به دنبال چشم انداز ضعیف اقتصادهای جهانی است. وی گفت: در میان وارد کنندگان نفت، رشد اقتصادی افزایش پیدا کرده؛ اما همچنان پایین تر از سطح پیش از بحران است.


باقی ماندن کسری بودجه در سطح بالا و افزایش سریع بدهی عمومی از ۶۴ درصد از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۰۸ میلادی به ۸۵ درصد رسیده است؛ ضمن اینکه بدهی عمومی در تقریبا نیمی از این کشورها اکنون به ۹۰ درصد از تولید ناخالص داخلی آنها رسیده است.


لاگارد در ادامه گفت: مسیر اقتصادی در منطقه خاورمیانه چالشی است. این امر سیاست پولی را سختر می‌کند و ایجاد یک بنیان قدرتمند برای ثبات سیاست پولی مهم است.


بر پایه این گزارش، رییس صندوق بین المللی پول گفت: بدون اعتماد به نظام مالیاتی منصفانه، افزایش درآمد مورد نیاز برای هزینه کردهای مهم در بخش درمان، آموزش و حفاظت اجتماعی سخت تر می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر