کاهش ۶۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۶۷ واحدی به ۱۵۸ هزار و ۴۶۷ واحد رسید.
کد خبر : ۹۶۹۴۶
بورس

به گزارش ایبِنا، در پایان داد و ستدهای روز جاری، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۹۵ واحدی به ۲۹ هزار و ۶۹۲  واحد، شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۱۶۴ واحدی به ۱۷۵ هزار و ۸۱۶ واحد، شاخص بازار اول با کاهش ۴۷ واحدی به ۱۱۷ هزار و ۹۹۶ واحد، شاخص بازار دوم با کاهش ۱۴۴ واحدی به ۳۰۹ هزار و ۶۶۲ واحد رسید.


نماهای تاثیرگذار


همچنین امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا با ۵۶ واحد و پتروشیمی پارس با ۳۲ واحد و ایران خودرو با ۲۸ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه معدن و فلزات با ۴۹ واحد، فولاد مبارکه با ۳۵ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۲۹ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


افزون بر این، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۴۰۸ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۸۵ میلیون  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۱۰ هزار و ۶۵۰ نوبت داد و ستد بود.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید و بهنوش ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بهنوش ایران، عمران و توسعه فارس، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، صنایع جوشکاب یزد، رهشاد سپاهان متوقف شدند.


امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی مهرام، کربن ایران و تولیدی کاشی تک‌سرام  به دلیل نوسان بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با دوره سفارش‌گیری مجدد برای ۶۰ دقیقه طی معاملات امروز مواجه شدند و در عین حال، نماد معاملاتی ناشر سیمان تهران به دلیل عدم رعایت الزامات دستور پذیرش در بورس همچنان معلق باقی مانده است.  


از سویی دیگر امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از ۱۰۲ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش کمتر از ۸۷ میلیاردتومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.  


همچنین ۸۸ میلیون سهم آهنگری تراکتورسازی ایران به ارزش کمتر از ۴۳ میلیارد تومان شاهد معاملات انتقالی میان سهامداران عمده خود بود. بیش از ۱۴ میلیون سهم فروسیلیس ایران به ارزش ۱۱.۵ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده معاملات درون‌گروهی را تجربه کرد.  


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۱۰ هزار و ۶۵۰ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۸۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۸۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۰۴ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر