امضای قرار داد تجاری ۳۲ میلیارد پوندی بریتانیا-سوئیس

وزارت تجارت بریتانیا اعلام کرد که امروز قرار داد تجاری میان بریتانیا و سوئیس به ارزش ۳۲ میلیارد پوند منعقد خواهد شد.
کد خبر : ۹۶۹۵۵
برگزیت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، وزارت تجارت بریتانیا اعلام کرد قرار است امروز بریتانیا و سوئیس قراردادی را به ارزش ۳۲ میلیارد پوند معادل ۴۱.۴۱ میلیارد دلار به منظور ادامه تجارت با شرایط ترجیحی بعداز خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) امضاء کنند.


دولت بریتانیا با امضای این قرارداد سعی بر تداوم سود بردن از اتحادیه اروپا بدنبال خروج از این بلوک در ماه آینده میلادی را دارد. در همین حال «لیام فاکس» وزیر تجارت بین المللی بریتانیا گفت: نه تنها این قرار داد کمک به پشتیبانی از مشاغل در سرتاسر بریتانیا می کند بلکه یک بنیان مستحکم برای ما به منظور ایجاد رابطه تجاری قوی تر با سوئیس در زمان خروج از اتحادیه اروپا است.


همچنین این قرار داد برای سوئیس مناسبات تجاری مطلوبی را با بریتانیا صرفه نظر از اینکه آیا لندن قادر به تصویب رسمی توافقنامه خروج با بروکسل تا بیست و نهم مارس است یا خیر، ایجاد می کند.


بریتانیا در آخرین دقایق مذاکره برگزیت با اتحادیه به بن بست رسیده اما این مطلب توسط پارلمان بریتانیا در ماه ژانویه رد شده بود. البته دولت بریتانیا ماه گذشته میلادی گفته بود که انتظار دارد بریتانیا بیشتر قراردادهایی که برای تجارت با اتحادیه اروپا و کشورهای ثالث نیاز دارد را تا پایان ماه مارس داشته باشد.


بر پایه این گزارش، رییس کنفدراسیون صنعت بریتانیا در روز یکشنبه گفته بود که برگزیت باعث می شود تا شرکای تجاری اصلی مانند ژاپن و کره جنوبی برای امضاء قرار داد با بریتانیا بی میل شوند؛ مگر اینکه از ساختار دقیق مناسبات آینده اتحادیه اروپا-بریتانیا مطلع شوند. انتظار می رود برگزیت منجر به کاهش سرمایه گذاری و اشتغالزایی در آینده بریتانیا شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها