23 بهمن 1397 - 08:06

صدای بخش خصوصی به مسئولین رسید

رییس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: اگر قرار است بخش خصوصی در کشور موفق باشد، اتاق های بازرگانی باید نقش کمی و کیفی خود را به خوبی ایفا کنند.
کد خبر : ۹۶۹۷۵
مسعود خوانساری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران صبح امروز (سه شنبه) و در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: مهم ترین موفقیت در دوره اخیر اتاق بازرگانی، برگزاری جلسات هیات نمایندگان بود. همصدایی، پشتکار و همدلی در این دوره از اتاق وجود داشت.


وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است بخش خصوصی در کشور موفق باشد، اتاق های بازرگانی باید نقش کمی و کیفی خود را به خوبی ایفا کنند. رییس اتاق تهران گفت: حدود ٩٠ درصد افرادی که پیش از این کارت بازرگانی گرفته بودند تصور می کردند که اتاق، بخشی دولتی است و لذا تلاش کردیم تا اصلاحات را از بازطراحی سایت اتاق آغاز کنیم و در حال حاضر این سایت به روز شده است.


وی افزود: در حال حاضر روزانه ١٠٠ هزار نفر به سایت اتاق مراجعه می کنند. خوانساری اظهار داشت: در این دوره از معاون اول رییس جمهور تا بسیاری از وزرا و روسای نهادها و سازمان ها و مقامات مسئول در جلسات هیات نمایندگان شرکت کردند.


رییس اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: ما نهضت ترجمه ای را در اتاق بازرگانی آغاز کردیم و در طول ٤ سال گذشته بیش از ٢٠ جلد کتاب را ترجمه و در اختیار اعضای اتاق بازرگانی قرار دادیم. خوانساری افزود: امروز جلسه اقتصادی یا همایشی نیست که عضوی از اعضای هیات نمایندگان در آن حضور نداشته باشد.


وی ادامه داد: ما برنامه داشتیم که تعدادی اعضای اتاق تهران را به ٢٠ هزار نفر برسانیم که با توجه به شرایط اقتصادی در حال حاضر این اعضا بیش از ١٧ هزار نفر است. خوانساری مهم ترین دستاورد اتاق را رساندن صدای بخش خصوصی به مسئولین و جامعه خواند و گفت: همه شاهد بودیم که حتی رهبر معظم انقلاب نیز از دولت خواستند تا نظرات بخش خصوصی را لحاظ کند.


رییس اتاق تهران به آخرین نظرسنجی انجام شده در این اتاق اشاره کرد و اظهار داشت: درست است که مردم از شرایط اقتصادی ناامید بودند، ولی همزمان آنها از عملکرد اتاق رضایت داشتند و اتاق را عامل و مقصر این شرایط نمی دانستند.


وی خاطرنشان کرد: تشکل ها می توانند ستون اتاق های بازرگانی شوند و ما نیز سال گذشته ساختمانی را برای تشکل های اقتصادی فراهم کردیم. خوانساری گفت: بعد از برجام اقدامات خوبی در زمینه روابط خارجی انجام شد، اما متاسفانه بعد از اعمال مجدد تحریم های آمریکا این روابط کاهش یافت.


رییس اتاق تهران به برگزاری جشنواره امین الضرب اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی که سال اول افراد متقاضی دریافت این نشان کم بود اما امسال ٤٣٠ نفر خواستار دریافت آن بودند. خوانساری در ابتدای سخنان همچنین گزارشی از روند برگزاری انتخابات اتاق ارائه کرد که قرار است در اسفندماه برگزار شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر