جزییات عرضه اولیه ۲۰ درصدی «زفکا» در فرابورس

عرضه اولیه ۲۰ درصد سهام شرکت کشت و دامداری فکا معادل ۶۰ میلیون سهم چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه به عنوان دوازدهمین شرکت در سال ۹۷ در فرابورس عرضه می شود.
کد خبر : ۹۷۰۰۴
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مدیر عامل شرکت کشت و دامداری فکا در چهل‌ و هشتمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» با تشریح ظرفیت‌های این شرکت اعلام کرد: معافیت های مالیاتی، در اختیار داشتن ارز مبادله ای برای خرید نهادها و ارائه تسهیلات از مزیت های این شرکت به شمار می رود.


جمشید جلیل نژاد در این نشست خبری و در پاسخ به سوال  خبرنگار ایبِنا مبنی بر این که شرکت به چه میزان از تسهیلات بانکی دریافت کرده است، اظهار داشت ؛ شرکت کشت و دامداری فکا در سال ۹۳ به میزان ۱۷ میلیارد تومان با نرخ ۱۸ درصد از سیستم بانکی دریافت کرده بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته تسویه این تسهیلات در سال ۹۶ به ۱۰ میلیارد تومان و تا پایان آذر ماه سال جاری به ۷ میلیارد تومان رسیده است و این روند تسویه تا پایان ادامه خواهد داشت.


میزان دریافت تسهیلات بانکی


وی در ادامه و در پاسخ به سوال دوم خبرنگار ایبِنا درباره سهم این شرکت در فروش در بین سایر رقبا در کشور نیز اعلام کرد : شرکت کشت و دامداری فکا به میزان ۷ دهم درصد از کل تولید شیر کل کشور را انجام می دهد و جزو ۳ شرکت برتر تولید شیر است که تاثیر مثبتی را در سودآوری پایدار سهام شرکت داشته است.


کیفیت اجرای حاکمیت شرکتی


مدیر عامل شرکت کشت و دامداری فکا گفت: اجرای حاکمیت شرکتی به صورت دقیق در این شرکت در سطح مدیران اجرا می شود و افشای به موقع اطلاعات صورت های مالی، کنترل و ارزیابی اطلاعات و رصد دائمی تغییرات از جمله برنامه هایی است که در چارچوب اجرای حاکمیت شرکتی در این شرکت عملیاتی می شود.


وضعیت صورت های مالی


وی در ادامه درباره وضعیت صورت های مالی شرکت افزود: تا پایان آذر ماه سال ۹۷،  دارایی های شرکت ۹ درصد، فروش محصولات ۴۲ درصد، سود عملیاتی ۵۳ درصد، حاشیه سود ۲۳ درصد، سود خالص ۲۹ درصد و درآمدهای عملیاتی شرکت به میزان ۴۱.۵ درصد افزایش یافته و سود پایه هر سهم نیز به ۸۶۹ ریال رسید.


دامنه قیمتی


لازم به ذکر است در عرضه ۲۰ درصدی سهام شرکت کشت و دامداری فکا دامنه قیمتی ۸۲۰ تا ۸۳۰ تومان و حد خرید ۶۰۰ سهم برای سهامداران حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است.


۲ عرضه اولیه تا پایان سال


گفتنی است، در این نشست خبری اعلام شد که در صورت اجرای برنامه های تعیین شده تا پایان سال جاری حداقل ۲ عرضه اولیه سهام در فرابورس صورت می گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر