بانک مرکزی چین ذخایر طلای خود را ۵۹.۹۴ میلیون اونس اعلام کرد

بانک مرکزی چین ذخایر طلای ملی این کشور را ۵۹.۹۴ میلیون اونس اعلام کرد که یک رکورد افزایشی بی سابقه محسوب می شود.
کد خبر : ۹۷۰۴۴
طلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، چین در حال تمرکز بر روی استراتژی جمع آوری طلا است و ذخایر طلای این کشور برای دومین ماه متوالی با سیری افزایشی به ۵۹.۹۴ میلیون اونس رسید.


پیش از این چین در مورد ذخایر طلای خود برای یک مدت طولانی مدت سکوت کرده بود و اکنون بسیاری از کشورها در حال روی برگرداندن از دلار و حرکت به سمت خریداری طلا به عنوان تنوع بخشی ذخایر خود هستند.  


بر همین اساس بانک مرکزی چین اعلام کرد ذخایر طلای ملی این کشور در پایان ماه ژانویه سال جاری میلادی با ۰.۳۸ میلیون اونس افزایش به تقریبا ۱۲ تن رسید؛ در حالی که ذخایر طلای این کشور در پایان ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۹.۵۶ میلیون اونس گزاش شده بود.


ارزش ذخایر طلای چین به ۷۹.۳۱۹ میلیارد دلار رسیده و در مقایسه با ماه دسامبر سال گذشته میلادی بیش از ۳ میلیارد دلار جهش پیدا کرده است. قبل از ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، بانک مرکزی چین به مدت بیش از دو سال گزارشی در مورد افزایش ذخایر طلای این کشور منتشر نکرده بود و اطلاعات رسمی از اکتبر سال ۲۰۱۶ تا نوامبر ۲۰۱۸ میلادی بدون تغییر بر  ۵۹.۲۴ میلیون اونس باقی مانده بودند.


همچنین ذخایر ارزی چین هم در ماه ژانویه با ۱۵.۲ میلیارد دلار افزایش به ۳.۰۸۸ تریلیون دلار رسید که در حدود ۶ میلیارد دلار بیشتر از برآورد کارشناسان اقتصادی است. افزایش ذخایر ارزی چین به دنبال رکورد بی سابقه یوآن در مقابل دلار در بالاترین سطح ۶ ماهه خود است. بر پایه این گزارش، چین در حال تلاش برای تنوع بخشی ذخایر خود و کاهش تمرکز بر روی دلار است.


برچسب ها: بانک مرکزی طلا چین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر