طبق آمار بانک مرکزی مشخص شد:

رشد ۱۸۱ درصدی ارزش معاملات بورس

بر اساس آمار بانک مرکزی ارزش معاملات بازار سهام در آذر ماه سال جاری نسبت به آذر ماه سال ۹۶ با ۱۸۱ درصد رشد مواجه شده است.
کد خبر : ۹۷۰۴۹
بورس تهران

به گزارش ایبِنا، جدیدترین اطلاعات و آمارهای اقتصادی بانک مرکزی برای دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ماه ۹۷ مشخص کرد: ارزش معاملات سهام در پایان عملکرد ۹ ماهه امسال به ۱۰۱ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان آذرماه سال ۹۶ رشد ۱۸۴.۸ درصدی را ثبت کرده است.


در عین حال ارزش معاملات بازار اول تالار شیشه ای نیز از ابتدای امسال تا پایان پاییز ۹۷ به ۶۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به عملکرد ۹ ماهه سال ۹۶ این بازار با رشد ۲۱۳.۷ درصدی مواجه شده است.


ارزش معاملات سهام


این در حالی است که ارزش معاملات سهام در بازار اول بورس تهران طی آذرماه امسال نسبت به آبان‌ماه سال جاری با کاهش ۵۰.۷ درصدی و در بازار دوم نیز طی عملکرد ۹ ماهه امسال به ۳۶ هزار و ۱۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید که در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه پارسال رشد ۱۴۴ درصدی را ثبت کرده است.


اوراق مالی قابل معامله


همچنین  از ابتدای امسال تا پایان پاییز منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۷، ۳۶۷ میلیارد و ۴۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷۹ روز معاملاتی داد و ستد شده که این تعداد سهام معامله شده نسبت به عملکرد دوره مشابه سال قبل، از رشد ۱۳۱.۸ درصدی حکایت دارد.


از سویی دیگر، بیشترین سهام معامله شده در بورس تهران طی دوره مذکور از طریق بازار اول بورس تهران با حضور شرکت‌های بزرگ بورسی جا به جا شده که حاکی از رشد ۱۶۴.۳ درصدی است.


افزون بر این، طی عملکرد ۹ ماهه سال ۹۶ بورس، تعداد شرکت‌های درج شده به ۳۲۷ نماد معاملاتی رسیده است که آمارهای جدید نشان می‌دهد این تعداد شرکت هم‌اکنون تا پایان پاییز امسال به ۳۲۳ شرکت درج شده  کاهش یافته است.


ارزش کل بازار


به این ترتیب ارزش کل بازار سهام در بورس تهران، از ابتدای امسال تا پایان پاییز ۹۷ به رقم ۵۹۲ میلیارد و ۴۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار میلیون تومان رسید که در مقایسه با ارزش کل بازار سهام در ۹ ماهه منتهی با پایان آذر ۹۶ با رشد ۵۵.۲ درصدی روبرو است.


گفتنی است آمارها نشان می‌دهد شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران طی ۹ ماهه سال جاری به محدوده ۱۵۶ هزار و ۸۳ واحد رسیده است که در مقایسه با عملکرد ۹ ماهه پارسال این بازار، حاکی از رشد ۶۳.۴ درصدی دارد.


بر اساس این گزارش، شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر بورس تهران نیز طی دوره عملکردی مذکور تا پایان پاییز امسال به ۶ هزار و ۷۳۷ واحد رسید که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه سال قبل با رشد ۷۱.۴ درصد همراه شده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها