24 بهمن 1397 - 13:47
نوبخت اعلام کرد:

هفته آینده اصلاح ساختار بودجه به دولت ارائه می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: روز یکشنبه هفته آینده سازمان آماده است که اصلاح ساختار بودجه را به هیات دولت و اصحاب رسانه ارائه کند.
کد خبر : ۹۷۰۵۶
نوبخت

به گزارش ایبِنا، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: اعتبارات لازم برای همه مشمولان دریافت عیدی بر اساس دستگاه مربوطه را به خزانه واریز کردیم. وی خاطر نشان کرد: البته یکی از وزارتخانه های بزرگ در تهیه لیست برای نیروهای غیر رسمی مشکلی داشت اما همه دستگاه ها امکان دریافت عیدی را دارند.


وی افزود: فکر نمی کنم هیچ دستگاهی نتوانسته باشد که لیست مشمولان دریافت عیدی را ارائه دهد، در غیر این صورت قصور کرده است. رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تا پایان سال ۵ نوبت پرداختی خواهیم داشت و یارانه اسفند را هم زودتر از موعد پرداخت می‌کنیم.


نوبخت تصریح کرد: ۶ هزار میلیارد اعتبار طرح های عمرانی را تا پایان سال پرداخت خواهیم کرد. وی افزود: انتظار بانک مرکزی این است که ارز صادراتی کسانی که صادرات غیر نفتی دارند را وارد اقتصاد ملی کند.


رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بودجه سال آینده ۱۵ بنا بر نظر مقام معظم رهبری صرفه جویی کردیم و ۴۳۷ هزار میلیارد را به ۴۰۷ هزار میلیارد رساندیم و اصلاح ساختار بودجه را در تبصره ۲۱ لایحه بودجه انجام دادیم.


وی بیان داشت: روز یکشنبه هفته آینده سازمان برنامه و بودجه آماده است که اصلاح ساختار بودجه را به هیات دولت و اصحاب رسانه ارائه دهد. هفته آینده این اصلاح ساختار را به شما ارائه می کنیم.


رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: گفتن اصلاح ساختار آسان است ولی عمل به آن دشوار است. این مانند داستان خالکوبی شیر است. نوبخت به ۹۳۴ هزار یارانه پنهان و آشکار اشاره و عنوان کرد: یارانه‌های فراوانی می‌دهیم که هدفمند نیست و اصلاح ساختار همین است. بودجه را با توجه به مصوبه دولت اجرایی می کنیم. وی با رد این موضوع که بودجه ۹۸ برای ۴ ماه اول سال نیست، گفت: بودجه برای کل سال است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر