اوکراین بیش از ۱۵ میلیارد دلار بدهی دولتی خود را پرداخت می‌کند

وزارت دارایی اوکراین اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۵.۴ میلیارد دلار از بدهی‌های خود را پرداخت خواهد کرد که بالاترین رقم است.
کد خبر : ۹۷۰۷۹
بدهی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، وزارت دارایی اوکراین در گزارش اقتصاد کلان خود اعلام کرد که این کشور بیش از ۱۵ میلیارد دلار از بدهی‌های دولتی خود را در سال جاری میلادی پرداخت خواهد کرد.  


بر اساس این گزارش، پرداخت‌های بدهی دولتی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی به اوج خواهد خواهد رسید. مجموع سر رسید پرداخت های بدهی اوکراین در سال جاری میلادی ۱۵.۴ میلیارد دلار است که از این مقدار تقریبا ۹ میلیارد دلار به ارزهای خارجی پرداخت خواهد شد.   


پرداخت بدهی داخلی اوکراین هم در مجموع ۵.۵۷ میلیارد دلار خواهد بود و پرداخت بدهی خارجی این کشور ۴.۵ میلیارد دلار است. همچنین ۵.۴ میلیارد دلار هم برای خدمات بدهی خارجی و داخلی پرداخت خواهد شد.  


بر پایه این گزارش، وزارت دارایی اوکراین وعده کاهش بیشتر بدهی دولتی را به نسبت تولید ناخالص داخلی این کشور داده است. در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت بدهی دولتی اوکراین به تولید ناخالص داخلی این کشور ۶۲ درصد بود. وزارت دارایی اوکراین اعلام کرد که رسیدن نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی به رقم ۶۰ درصد محدوده امن محسوب می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر