ایران پانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود

رتبه اقتصادی ایران باتوجه به برابری قدرت خرید در سال ۲۰۱۸ میلادی هجدهم و این رتبه در سال ۲۰۲۳ میلادی پانزدهم پیش بینی شده است.
کد خبر : ۹۷۰۹۱
پرچم ایران

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از وب سایت استاتیستکس تایمز، بر اساس پیش بینی انجام گرفته شده از سوی صندوق بین المللی در ارتباط با چشم انداز اقتصادهای جهان در سال ۲۰۱۸ و  ۲۰۲۳ میلادی، ۱۰ کشور برتر جهان در رشد تولید ناخالص داخلی با توجه به برابری قدرت خرید در سال گذشته میلادی به ترتیب چین، آمریکا، هند، ژاپن، آلمان، روسیه، اندونزی، برزیل، بریتانیا وفرانسه اعلام شدند.


رشد تولید ناخالص داخلی این ۱۰ کشور در مجموع ۶۱.۵۴ درصد گزارش شده است. همچنین ایران در این رتبه بندی در جایگاه هجدهم قرار گرفته است. البته رشد اقتصادی ۱۰ کشور برتر جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی عادی خود در سال ۲۰۱۸ میلادی به ترتیب ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، هند، ایتالیا، برزیل و کانادا هستند که مجموع رشد اقتصادی آنها ۶۷.۱ درصد ثبت شده است.


بر اساس رتبه بندی تولید ناخالص داخلی عادی کشورها، جایگاه ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی بیست و نهم و این رقم در سال ۲۰۲۳ میلادی سی و ششم است. همچنین رتبه اقتصادی ایران باتوجه به برابری قدرت خرید در سال ۲۰۱۸ میلادی هجدهم و این رتبه در سال ۲۰۲۳ میلادی پانزدهم پیش بینی شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر