30 بهمن 1397 - 09:50
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

واردات ارز به کشور از مسیرهای مختلف/ سفارتخانه‌ها فعال‌تر شوند

رییس کمیسیون عمران مجلس، گفت: سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف باید فعال‌تر از قبل به تبلیغ کالاهای با کیفیت ایرانی بپردازند.
کد خبر : ۹۷۱۱۳
ارز

محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه اکنون فرصت مناسبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین نیروی کار متخصص به کشورهای همسایه است، گفت: با توجه به اینکه مراحل ساخت و آبادانی کشورهای جنگ زده همسایه آغاز شده، رایزنی ها برای استفاده از این فرصت آغاز شده است.


نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید از مسیرهای مختلف به ورود ارز به کشور کمک کنیم، تصریح کرد: در شرایط فعلی که کشورهای سوریه و همچنین عراق به خدمات فنی و مهندسی و همچنین نیروهای متخصص ما نیازمندند باید از این فرصت در جهت بهبود اقتصادی استفاده کنیم.


وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها از این فرصت ها شرایط اقتصادی خود را متحول ساخته اند، افزود: اکنون فرصت آن فراهم شده که با تولید فرآورده های ساختمانی با کیفیت زمینه صادرات به کشورهای مختلف حتی کشورهای اروپایی را فراهم کنیم.


رضایی با تاکید بر اینکه میلیارد ها دلار ارز در صادرات خدمات فنی و مهندسی نهفته است، گفت: کمیسیون عمران مجلس با دعوت از مسئولان وزارت خارجه و همچنین وزارت راه و شهرسازی بارها در خصوص اهمیت این مهم اعلام نظر کرده است.


وی با بیان اینکه ایجاد بخش های رایزنی اقتصادی در وزارت خارجه باید به صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین نیروی کار متخصص و ماهر توجه کند، افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده تا بتوانیم با اتکا به سایر ظرفیت ها و دوری از وابستگی به درآمدهای نفتی اقتصادی درون زا و برون گرا را رقم بزنیم.


این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در برهه ای صادرات مصالح ساختمانی به کشور عراق صورت گرفت که اکنون نیز باید با تصویب کیفیت تولیدات داخلی این کشور را به پای میز مذاکره با تولیدکنندگان داخلی بکشانیم.


رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف باید در شناساندن ظرفیت های داخلی و همچنین تبلیغ تولیدات با کیفیت ایرانی زمینه صادرات و ارزآوری از این منظر را فراهم کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر