مشکل سریلانکا برای دریافت دلار در تسویه حساب چای با ایران

رییس اتحادیه چای سریلانکا گفت: به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی غرب برای دریافت دلار در تسویه حساب‌های خود با ایران مشکلات زیادی داریم.
کد خبر : ۹۷۱۳۵
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از دیلی میرر، «لوسیل ویجیواردنا» رییس اتحادیه چای سریلانکا گفت: با اعمال تحریم های اقتصادی متعدد علیه ایران، دریافت و پرداخت ها برای صادرات چای سریلانکا به ایران مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.


وی گفت: با توجه به تحریم هایی که اتحادیه اروپا در نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی و بعد از آن ایالات متحده علیه ایران اعمال کردند، این موضوع مشکلاتی را برای دریافت دلار در تسویه حساب ها ایجاد کرده است.


رییس اتحادیه چای سریلانکا گفت: سالانه تقریبا ۳۲ میلیون کیلو چای از سریلانکا به ایران صادر می شود؛ در حالیک ه این حجم از صادرات اکنون به حدود ۱۰ میلیون کیلو کاهش پیدا کرده است.


«ویجیواردنا» افزود: ایران چهارمین خریدار بزرگ چای سریلانکا بود. وی به این نکته اشاره کرد که پیش از این سریلانکا در قبال صادرات چای از ایران نفت خریداری می کرد؛ اما با توجه به تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، صادرکنندگان ما برای به دست آوردن پرداخت های خود با مشکلات بسیاری زیادی روبرو هستند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها