آیفکس ۱۹۴۸ واحدی شد

آیفکس، شاخص فرابورس در پایان معاملات روز جاری با ۱۲ واحد رشد به ۱۹۴۸ واحد رسید.
کد خبر : ۹۷۱۴۹
99

به گزارش ایبِنا، شاخص کل فرابورس امروز شنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۹۷ ضمن تجربه افزایش ۱۲ واحدی، در پایان معاملات در ارتفاع ۱۹۴۸ واحدی ایستاد که نماد «ذوب» با بیش از ۴ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس بیشترین تاثیر را بر رشد امروز این نماگر بر جای گذاشت.


بر اساس این گزارش، نمادهای «دماوند»، «میدکو» و «زاگرس» نیز در مجموع با اهرم مثبت و بیش از ۵ واحدی پس از نماد «ذوب» مثبت‌ترین اهرم‌ها در رشد امروز آیفکس محسوب می‌شوند.


نمادهای تاثیر گذار


ادامه رصد نمادهای فرابورسی حاکی از ثبت بیشترین افزایش قیمت روزانه برای نماد «غپآذر» و بیشترین کاهش قیمت برای نماد «کی بی سی» و لقب گرفتن سه نماد «ذوب»، «زدشت» و «سمگا» به عنوان پُربیننده‌ترین‌ نمادها در معاملات روز جاری است.


در ادامه، در بازار سهام فرابورس امروز ۳۲۰ میلیون سهم به ارزش ۸۲۵ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم معامله شد که نماد «ذوب» با حجم معاملات ۱۲۰ میلیون سهمی به ارزش ۱۶۸ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار به خود اختصاص داد.


بازار پایه و ابزارهای نوین مالی


همچنین بازار پایه در روزی که گذشت میزبان دادوستد ۳۵۰ میلیون سهم به ارزش ۸۰۴ میلیارد ریال بود.


از طرف دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی (شامل معاملات اوراق تسهیلات مسکن، اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF)) امروز ۲۶ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که نماد «اخزا۷۰۹» با معاملاتی به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال از نظر ارزش معاملاتی در این بازار صدرنشین شد.


در نهایت، با جابه‌جایی بیش از ۶۹۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴ هزار و ۴۵۹ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال در مجموع بازارها و ثبت ۱۰۱ هزار و ۸۱۶ نوبت معاملاتی، معاملات نخستین روز از آخرین هفته معاملاتی بهمن ۹۷ در فرابورس به پایان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها