روسیه حساب‌های بانکی شرکت نفت ونزوئلا را مسدود کرد

گازپروم بانک روسیه به دلیل تحریم‌های آمریکا، حساب‌های بانکی شرکت نفت دولتی ونزوئلا را مسدود و انجام تراکنش با این شرکت را متوقف کرد.
کد خبر : ۹۷۲۳۳
گازپروم بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، یک منبع در گازپروم بانک روسیه گفت: گازپروم بانک تصمیم به مسدود کردن حساب شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا گرفته و تراکنش ها با این شرکت نفت را در راستای کاهش ریسک بانکی به دلیل تحریم های آمریکا متوقف کرده است.  


این منبع گفت: حساب های PDVSA در حال حاضر در گازپروم بانک روسیه مسدود شده اند و عملیات های بانکی برای این شرکت نفت ونزوئلایی انجام نمی گیرد. گازپروم بانک چندین سال است که حساب های شرکت نفت ونزوئلا را در بانک خود دارد و در سال ۲۰۱۳ میلادی هم PDVSA اعلام کرد که قرار دادی را با گازپروم بانک به ارزش یک میلیارد دلار برای فاینانس شرکت Petrozamora  امضاء کرد. به گفته این منبع آگاه، حساب های شرکت Petrozamora هم مسدود شده اند.


بر پایه این گزارش، گازپروم بانک سومین بانک بزرگ روسیه به لحاظ دارایی است و یکی از سهامداران آن شرکت دولتی گاز روسیه به نام گازپروم است. اکنون شرکت های روسی برای در پیش گرفتن سیاست های کرملین برای حمایت از نیکولاس مادورا رییس جمهور ونزوئلا و ترس از در معرض تحریم های ثانوی آمریکا قرار گرفتن دچار سرگشتگی شده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر