03 اسفند 1397 - 09:31
در گفتگو با ایبنا مطرح شد:

مزایای تشکیل بانک مشترک ایرانی-خارجی/ ۳ کشور در اولویت همکاری

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه ایجاد بانک مشترک موجب تسهیل و بهبود فرآیند صادرات و واردات ایران با سایر کشورها می‌شود،‌ افزود:‌ پس از عراق، چین و ترکیه جزو اولویت‌ها هستند.
کد خبر : ۹۷۲۴۹
صالح آبادی

علی صالح‌آبادی در گفتگو با خبرنگار ایبنا، درباره تاسیس بانک مشترک با بانک‌های خارجی، اظهار داشت: ایجاد بانک‌های  مشترک با کشورهایی که در مجموع تبادلات تجاری زیادی با آنها وجود دارد بسیار موثر است و می‌تواند موجب تسهیل فرآیند صادرات و واردات به این کشورها شود و توسعه مراودات را سبب شود.


صادرات ۹ میلیارد دلاری سالانه ایران به عراق


وی با اشاره به ایجاد بانک مشترک با عراق در سفر اخیر وزرا به این کشور گفت: عراق از جمله کشورهایی است که صادرات گسترده‌ای از سوی ایران به این کشور در حال انجام است و سالانه ۹ میلیارد دلار کالا و خدمات به این کشور صادر می‌شود؛ بنابراین در صورتی که ایجاد این بانک با موانع تحریمی و غیره مواجه نشود می‌تواند به توسعه مبادلات دو کشور کمک کند و فعالان اقتصادی دو کشور با خیال راحت از طریق بانک مشترک فعالیت‌های اقتصادی خود را ساماندهی کنند.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت:‌ نگاه‌ها به ایجاد بانک مشترک با تمامی کشورهایی که با آنها مبادلات تجاری داریم مثبت است منوط به اینکه با ایجاد محدودیت‌های تحریمی عملکرد آنها دچار وقفه و مشکل نشود.


پول رایج کشورها مبنای مبادلات مالی در بانک‌های مشترک


وی افزود: بانک مشترک ایران و عراق می‌تواند با ارز دینار عراق فعالیت کند یا آنکه در کشورهای دیگر با ارز رایج آن کشورها تبادلات مالی و تجاری صورت گیرد. پس از عراق، کشور چین به دلیل حجم مبادلاتی که ایران با این کشور دارد جزو اولویت‌ها برای ایجاد بانک مشترک است و پس از آن کشور ترکیه قرار دارد.


برچسب ها: صادرات واردات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر