30 بهمن 1397 - 08:54
ایبِنا طرح ۲۴ نماینده را بررسی کرد؛

پیشنهاد اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان

۲۴ تن از نمایندگان مجلس با امضای طرحی خواستار اصلاح برخی بخش ها در قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شدند و در این طرح عنوان شد که جایگزینی برخی نیروها عملا غیرممکن است.
کد خبر : ۹۷۲۶۶
بازنشسته

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در این طرح آمده است: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۱۳۹۵.۰۲.۲۰ و اصلاحیه مورخ ۱۳۹۷.۰۶.۰۶ همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند با وجود همه محاسن و مزایایی که در بر دارد از جمله نیروهای جوان تر به بدنه مدیریتی کشور، متاسفانه به دلیل اطلاق آن در عمل باعث حذف برخی نیروهای مجرب و کارآمدی شده که عملا جایگزینی آنها بسیار سخت و در مواردی غیرممکن است.


از سوی دیگر، برخی عبارات مبهم در قانون موجب استعلامات فراوان از دستگاه های اجرایی و نظارتی شده است. لذا طرح ذیل برای نیل به اهداف فوق تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.


ماده واحده - متن ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۱۳۹۵.۰۲.۲۰ به شرح زیر اصلاح و دو تبصره به عنوان تبصره های (۲) و (۳) به آن الحاق و شماره تبصره های بعدی به ترتیب اصلاح می شود:


ماده واحده - به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در قوای مجریه، ‌ مقننه و قضاییه، دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶.۰۷.۰۸ و موسسات و شرکت های وابسته و تابعه آنها و کلیه دستگاه هایی که در قوانین بودجه سنواتی دارای ردیف اعتباری هستند، ممنوع است.


تبصره ۲- افراد بدون جایگزین که کمتر از ۶۵ سال سن دارند با درخواست بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا نهاد مربوط و تایید سران قوا برای مدت حداکثر ۵ سال یه کارگیری می شوند.


تبصره ۳ - اعضای پیوسته فرهنگستان های کشور از شمول این قانون مستثنی هستند.


برچسب ها: مجلس بازنشستگان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها