30 بهمن 1397 - 12:13
روز گذشته برگزار شد:

اولین کنفرانس بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای تسهیلاتی لیزینگ

اولین کنفرانس بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای تسهیلاتی لیزینگ به همت شرکت واسپاری ملت و حمایت معنوی انجمن ملی لیزینگ ایران صبح روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه سال جاری برگزار شد.
کد خبر : ۹۷۲۹۵
لیزینگ

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اولین کنفرانس بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای تسهیلاتی لیزینگ با موضوع بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای لیزینگ پرداخت و با حضور جمعی از مدیران گروه مالی ملت و بانک ملت، واسپاری ملت، انجمن ملی لیزینگ و همچنین برخی مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت‌های لیزینگ، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، قضات و نمایندگان شورای حل اختلاف، بانک مرکزی، مدیران شرکت های خودروسازی و سایر صاحب نظران حقوقی و قضایی روز گذشته (۲۹ بهمن ۹۷) برگزار شد.


دراین مراسم بهزاد قنبری، مدیرعامل شرکت واسپاری ملت به عنوان اولین سخنران این کنفرانس، ضمن اشاره به اهمیت بی بدیل نقش قراردادها در صنعت لیزینگ، به اهمیت همکاری بیشتر نهاد ناظر صنعت، نهادهای قضایی و همچنین انجمن لیزینگ جهت حل مشکلات شرکت های لیزینگ به خصوص در بعد حقوقی تأکید کردند.


وی اظهار داشت: این کنفرانس به نوعی یک حرکت علمی به عنوان بخشی از رسالت فعالین این صنعت در احساس مسئولیت صنفی نسبت به این صنعت جهت یکپارچه سازی قراردادها برگزار می گردد و امیدوارم این همفکری زمینه ساز ارائه همکاری های علمی و عملی جهت مقابله با پراکنده کاری و ایرادات حقوقی قراردادها گردد. این رویداد با نگاه کاملا تخصصی و کاربردی نسبت به معضلات قراردادها برنامه ریزی گردیده است. طبیعی است هر چقدر به مسایل و نکات ضروری در قراردادها توجه شود شرکت ها با مشکلات کمتری روبرو هستند.


تلاش در جهت ابزارهای جدید تأمین منابع مالی به صنعت لیزینگ


محمدهادی موقعی دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران نیز در این مراسم با تأکید بر نقش تشکل اقتصادی در صنعت لیزینگ، قدم اول را ضرورت تثبیت حضور تشکل ها عنوان کرده و قدم بعدی را تثیت جایگاه صنعت لیزینگ عنوان کردند و افزودک توجه همزمان به رویکردهای نوین اقتصادی برای حفظ و توسعه کسب و کار صنعت لیزینگ همراه با توجه به موضوعات و الزامات حقوقی را ضروری و لازم است.


وی ادامه داد: انجمن ملی لیزینگ ایران موفق به ورود ابزارهای جدید تأمین منابع مالی به صنعت لیزینگ شده که از جمله این موارد، ابزار عاملیت منابع مالی که در اساسنامه تیپ شرکت های لیزینگ درج شده و مورد تأیید و موافقت بانک مرکزی نیز قرار گرفته است. همچنین عاملیت ابزاری دیگر است که می‌تواند وجوه و منابع مالی را به شکل دیگری از طریق شرکت‌های لیزینگ در اقتصاد به چرخش درآورد.


به گفته موقعی، سومین ابزار لیزینگ سندیکایی است که مورد توافق بانک مرکزی رسیده است. دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران افزود: شرکت‌های لیزینگ با ترکیب اوراق مالی و ابزارهای بازار سرمایه به اضافه عاملیت می‌توانند یک فصل تاریخی را در اقتصاد کشور رقم بزنند.


وی درادامه اظهار داشت: قراردادهای لیزینگ از نوع قراردادهای مبادله‌ای است که در بخش تسهیلات دارای ۳ اثر اقتصادی است و با رفاه مصرف کنندگان موجب تحریک تقاضا شده به طوری که در اروپا نهادی به‌نام فروش اقساطی وجود دارد. دومین اثر، آثار عملیاتی و اجرایی است که این آثار در پذیرش و مستندسازی قراردادها بسیار مهم و لازم است بسترهایی در جهت روان سازی قراردادها فراهم شود و سومین اثر، آثار حقوقی است که در این کنفرانس به آن پرداخته می‌شود.


لیزینگ در خدمت تولید در چرخه اقتصادی است


سخنران دیگر این کنفرانس، علیرضا ابراهیم پور مدیرعامل گروه مالی ملت بود که ضمن اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای ایجاد شده برای لیزینگذها در وضعیت رکود و تحریم اقتصاد کشور، تأکید کرد : لیزینگ در کشور طی سالیان گذشته تغییر محسوسی را نداشته و در توسعه فرهنگ خود بین مردم نیاز به تلاش بیشتر دارد.


وی با اشاره به اهمیت این کنفرانس در قالب تجمیع کلیه نهادهای مرتبط با زنجیره ارزش لیزینگ، بر ضرورت ادامه برگزاری برنامه هایی از این دست اشاره داشت و افزود: لیزینگ در خدمت تولید در چرخه اقتصادی است و می تواند به اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی کمک کند. این شرایط بد اقتصادی


در ادامه این کنفرانس،  چهار پنل تخصصی با موضوعات داوری با ارائه گنج بخش، مشاورانجمن ملی لیزینگ، چالش های حقوقی صنعت لیزینگ با ارائه محمدعلی اسفنانی مدیر کل جدید تعزیرات حکومتی استان تهران، بررسی ابعاد قرارداد اجاره به شرط تملیک با ارائه رزاق کریمی مدیر حقوقی لیزینگ پارسیان و در پایان آسیب شناسی قراردادهای صنعت لیزینگ با ارائه مصطفی دعاگوئی استاد دانشگاه برگزار شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر