ضرر ۶.۳ میلیارد دلاری روسیه از تحریم‌های غرب

وزارت توسعه اقتصادی روسیه برآورد کرد که تحریم‌های غرب علیه این کشور ۶.۳ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی ضرر زده است.
کد خبر : ۹۷۳۰۳
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، بر اساس برآورد وزارت توسعه اقتصادی روسیه، شماری از محدودیت ها از قبیل تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی برخی از کشورها  علیه روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶.۳ میلیارد دلار برای اقتصاد این کشور هزینه داشت.  


این محدودیت ها شامل تعرفه های ضد دامپینگ، موانع فنی، صدور مجوز، تحریم های اقتصادی و سایر موارد است. این وزارتخانه اعلام کرد روسیه به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی ۲.۴ میلیارد دلار ضرر کرد.


تحریم های آمریکا در حدود ۱.۱۷ میلیارد دلار و محدودیت های اوکراین هم ۷۷۵ میلیون دلار به اقتصاد روسیه آسیب زدند. همچنین اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۵ محدودیت، اوکراین ۲۲ محدودیت، هند، ایالات متحده، بروکسل و ترکیه هم شماری محدودیت هایی را علیه روسیه اعمال کرند.


تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع ۱۵۹ محدودیت علیه مسکو توسط ۶۲ کشور اعمال شد. بر همین اساس، سنگنین ترین ضربه به صنعت متالوژی این کشور با بیش از ۳.۹۹ میلیارد دلار ضرر ثبت شده است.


همچنین صنعت کشاورزی روسیه ۱.۱ میلیارد دلار و بخش مواد شیمیایی هم ۶۴۰.۷ میلیون دلار ضرر کردند. بر همین اساس، خسارت جدی هم به صنعت خودروسازی روسیه با برآورد ۳۰۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی به دلیل تحریم ها وارد شده است.  


بر پایه این گزارش، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ میلادی روسیه را به دلیل مناقشه بر سر استان «کریمه» در اوکراین تحریم کردند و این تحریم ها از آن زمان به بعد تمدید شده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر