رشد شاخص تالار شیشه‌ای

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی ۶۸۰ واحدی به ۱۵۷ هزار و ۳۸۷ واحد رسید.
کد خبر : ۹۷۳۰۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.


افزایش شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۶۸۲ واحد رشد معادل ۰.۴۴ درصد به ۱۵۷ هزار ۳۸۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۹۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۴ درصد به ۴۵ هزار ۵۸۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۷۷ واحد رشد معادل ۰.۴۰ درصد به ۲۹ هزار و ۷۵۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸۲ واحد افزایش، معادل ۰.۴۰ درصد به ۲۰ هزار و ۸۶۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۱۲۷ واحد صعود، معادل ۰.۶۵ درصد به ۱۷۴ هزار و ۸۵۹ واحد، شاخص بازار اول با ۷۰۴ واحد افزایش معادل ۰.۶۰ درصد به ۱۱۷ هزار ۳۹۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۰۹ واحد رشد معادل ۰.۱۳ درصد، به ۳۰۶ هزار و ۵۹۴ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «فملی با ۲۴۸ واحد، فخوز با ۱۵۲ واحد، شاراک با ۳۹ واحد، وبملت با ۳۷ واحد و پارس با ۳۶ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز اکثرا با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « ذغال‌ سنگ با ۱۵۰ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۳ هزار و ۱۵۷ واحد، سایر معادن با ۱۱۷۱ واحد افزایش معادل ۴.۷۹ درصد به ۲۵ هزار و ۶۲۷ واحد، زراعت با ۵۴۰ واحد رشد معادل ۳.۸۹ درصد به ۱۴ هزار و ۴۱۱ واحد، قند و شکر با ۵۷۲ واحد افزایش معادل ۳.۳۶ درصد به ۱۷ هزار و ۵۹۶ واحد، فلزات اساسی با ۲۱۵۴ واحد صعود، معادل ۲.۰۵ درصد به ۱۰۷ هزار و ۷۱ واحد، وسایل ارتباطی با (۵۳) واحد کاهش معادل (۱.۷۴) درصد به ۳ هزار و ۳۵ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۴) واحد افت معادل (۱.۸۵) درصد به ۲۳۵ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «قلرست، کسرام، قصفها، رتکو، خریخت، کطبس و کترام» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «حفارس، شکربن، کخاک، بالبر، وتوس، سکرد و وایران» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۳۱ هزار و ۷۷۴ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۰۱ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر