01 اسفند 1397 - 08:37

کاهش ۲۰درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن

ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۹۷۳۱۹
مسکن

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در دومین ماه زمستان امسال نشان می‌دهد طی ۲۰روز معاملاتی تعداد ۱۵میلیارد و ۳۹۵میلیون ورقه بهادار در ۲میلیون و ۸۱۱هزار نوبت به ارزش ۹۵هزار و ۶۰میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۱۱۰درصدی حجم، افزایش ۱۹۲درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۱۹درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.
این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۷۷۰میلیارد ورقه و و میانگین ارزش معاملات نیز ۴۷۵۳میلیارد ریال بوده است.


همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۱۴۷۸میلیون ورقه بهادار به ارزش۴هزار و ۶۹۶میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۶۲۸۲میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۹هزار و ۷۹۳میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۴۲ درصدی حجم و افزایش ۱۳۳درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۲۵۸درصدی حجم و افزایش ۱۹۱درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با بهمن ماه سال ۹۶ است.


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۴۱۰میلیون اوراق بدهی به ارزش ۵۲هزار و ۸۰۵میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۲۵درصدی حجم و افزایش ۸۲ درصدی ارزش معاملات این بازار در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۳۵۷میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۶میلیارد و ۸۱میلیون ریال و یک میلیون و ۷۱ هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۹۶۴میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۱۹درصدی حجم و رشد ۸۰درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افزایش ۲درصدی حجم و کاهش ۲۰درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با بهمن ماه پارسال دارد.


این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات بهمن ماه امسال را از ارتفاع ۱۹۹۲واحد آغاز کرده بود با ثبت افت یک درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۱۹۶۵واحد رسید.


برچسب ها: مسکن اوراق گواهی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر