01 اسفند 1397 - 15:11

رشد ۲۰۰۰ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی بیش از ۲۰۰۰ واحد به ۱۵۹ هزار و ۴۸۹ واحد رسید.
کد خبر : ۹۷۳۶۰
شاخص

به گزارش ایبِنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲ اول اسفند ماه ۹۷ با افزایش ۲۱۰۲ واحدی به ۱۵۹ هزار و ۴۸۹ واحد، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۱۲۱ واحدی به ۲۹ هزار و ۸۷۸  واحد، شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۲۸۴۱ واحدی به ۱۷۷ هزار و ۷۰۱ واحد، شاخص بازار اول با افزایش ۲۰۴۷ واحدی به ۱۱۹ هزار و ۴۴۵ واحد دست یافت که و شاخص بازار دوم با افزایش ۱۸۲۹ واحدی به ۳۰۸ هزار و ۴۲۳ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۷۶۲ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۷۳ واحد و تاپیکو با ۱۵۲ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند و در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی جم با ۴۸ واحد، بانک ملت با ۴۶ واحد و بانک صادرات با ۳۹ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را شکل دادند.


همچنین ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۵۳۸ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۵۳ هزار و ۴۵۹ نوبت داد و ستد بود.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های قند ارومیه، فولاد مبارکه، صنایع تجهیزات نفت، لیزینگ صنعت و معدن، ‌ داروسازی تهران دارو، تابان نیرو سپاهان، صنایع پتروشیمی دهدشت، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملات شرکت‌های سرمایه گذاری خوارزمی، سموم علف‌کش، صنعتی بهشهر، مهرکام پارس، حق تقدم خرید سهام ذغال سنگ نگین طبس، سرمایه گذاری مسکن تهران، متوقف شدند.


عملکرد بازارها


این گزارش می افزاید : امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، بیش از ۱۸ میلیون سهم معدنی و صنعتی گل‌گهر به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان با معاملات انتقالی مواجه بود. در بیمه اتکایی ایران نیز ۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲.۵  میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.


همچنین وضعیت در فرو سیلیس ایران با معاملات انتقالی بیش از ۱۴.۵ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان دنبال شد. امروز همچنین بیش از ۷ میلیون سهم ایران خودرو به ارزش ۲ میلیارد تومان کد به کد شد. در این حال ۵ میلیون سهم صنایع ملی مس ایران به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود. و ۵ میلیون سهم تولیدات پتروشیمی قائد بصیر به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.


از سویی دیگر، ۲.۵ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده مواجه شد و در نهایت بیش از ۲ میلیون سهم پتروشیمی اصفهان به ارزش کمتر از ۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۵۳ هزار و ۴۵۹ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۱۰ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان رسید.


برچسب ها: بورس سهام شرکت ها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر